Neoliberal saldırıların dünya çapında artmasıyla birlikte yeni direniş ve kolektif karşıkoyma biçimleri de ortaya çıktı. Savaşların ve kemer sıkma politikalarının yarattığıumutsuzluk havasını dağıtan işgal ve müşterekleşme hareketleri ise gün geçtikçeçoğalıyor. Dolayısıyla bu yeni hareketlerle ortaya çıkan yeni mekan politikasınınaltyapısını oluşturacak tarihsel ve kavramsal dayanaklar üzerine düşünmek dekaçınılmaz hale geldi. Günümüzde katı sınırları olan, ayrıştırıcı ve ötekileştirici,çitlenmiş mekansal anlayışların yerini eşik mekânlarının, gözenekliliğin vegeçişimliliğin aldığı kentsel müşterekleşmenin barındırdığı potansiyel giderek daha çok önem kazanıyor.
Hem kent üzerine akademik araştırmalara imza atan hem de kentsel müşterekleşmehareketleri içinde aktivist olarak rol alan Stavros Stavrides, mekanı bir meta,çitlenmiş bir yer ya da devletin idaresindeki bir alan olarak değil, başka bir dünyayailişkin potansiyeller ve ipuçları barındıran müşterekler olarak ele alıyor. Stavrides,ülkemizde de Gezi isyanıyla yaşanan ve pek çok kişinin hayatında silinmez izlerbırakan mekansal müşterekleşme deneyimlerinin teorik zeminini kurmaya girişiyorve niteliklerini koruyarak süreklileşecek müşterek mekânların varlık koşullarını sorguluyor.
Neoliberal saldırıların dünya çapında artmasıyla birlikte yeni direniş ve kolektif karşıkoyma biçimleri de ortaya çıktı. Savaşların ve kemer sıkma politikalarının yarattığıumutsuzluk havasını dağıtan işgal ve müşterekleşme hareketleri ise gün geçtikçeçoğalıyor. Dolayısıyla bu yeni hareketlerle ortaya çıkan yeni mekan politikasınınaltyapısını oluşturacak tarihsel ve kavramsal dayanaklar üzerine düşünmek dekaçınılmaz hale geldi. Günümüzde katı sınırları olan, ayrıştırıcı ve ötekileştirici,çitlenmiş mekansal anlayışların yerini eşik mekânlarının, gözenekliliğin vegeçişimliliğin aldığı kentsel müşterekleşmenin barındırdığı potansiyel giderek daha çok önem kazanıyor.
Hem kent üzerine akademik araştırmalara imza atan hem de kentsel müşterekleşmehareketleri içinde aktivist olarak rol alan Stavros Stavrides, mekanı bir meta,çitlenmiş bir yer ya da devletin idaresindeki bir alan olarak değil, başka bir dünyayailişkin potansiyeller ve ipuçları barındıran müşterekler olarak ele alıyor. Stavrides,ülkemizde de Gezi isyanıyla yaşanan ve pek çok kişinin hayatında silinmez izlerbırakan mekansal müşterekleşme deneyimlerinin teorik zeminini kurmaya girişiyorve niteliklerini koruyarak süreklileşecek müşterek mekânların varlık koşullarını sorguluyor.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 187,60 | 187,60 |
2 | 95,68 | 191,35 |
3 | 65,03 | 195,10 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 187,60 | 187,60 |
2 | 95,68 | 191,35 |
3 | 65,03 | 195,10 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 187,60 | 187,60 |
2 | 95,68 | 191,35 |
3 | 65,03 | 195,10 |