Geleneksel çocuk oyunlarıyla matematiği sevdirerek öğretme fikrinden yola çıkılarak hazırlanan bu kitabın amacı; bu oyunların 2. sınıf düzeyine göre matematik kavramlarına nasıl uyarlanacağını ve süreçte nasıl uygulanacağını göstermektir. Kitapta yer alan geleneksel oyunlar; Sayılar ve İşlemler, Geometri, Ölçme, Veri İşleme öğrenme alanlarında yer alan bazı kazanımlara uyarlanarak okuyucuya sunulmuştur. Geleneksel çocuk oyunları, somut olmayan bir kültürel miras olarak nesilden nesile aktarılsa da unutulma tehlikesi ile karşı karşıyadır. Bu nedenle gelecek kuşaklara bir köprü oluşturacak bu oyunların eğitimde kullanılması, çocukluğun en parlak dönemi olarak kabul edilen ilkokul düzeyindeki öğrencilere mirasımızın aktarılmasını sağlayabilir. Bu kitap sayesinde, sınıf öğretmenlerinin kültürümüzün kıymetli taşlarından biri olan geleneksel çocuk oyunları ve bu oyunların matematiğe nasıl uyarlandığı hakkında bilgilendirilmeleri sağlanarak, süreçte zaman zaman bu oyunları kullanmaya alıştırılmaları sağlanabilir. Ayrıca uyarlanan oyunların matematik öğrenme güçlüğüne sahip öğrenciler/diskalkuli riski olan öğrenciler için de bir rehber olacağı düşünülmüş, uyarlanan oyunlara konuyla ilgili hatırlatıcı kısa bilgiler eklenmiştir. Böylelikle farklılıklarımızın olduğu bu uzayda, tipik gelişim gösteren çocukların yanı sıra akademik başarısı düşük, akranlarından yavaş ya da farklı öğrenen matematik öğrenme güçlüğü/diskalkuli riski olan çocukların da olduğu gözden kaçırılmamış, onlara farklı bir yöntem olan oyunla matematiği sevdirme ve matematik öğretme yoluna gidilmiş olunabilir.
Kitabın bir amacı da akademisyen/öğretmen/öğretmen adayının seçtiği oyunları; öğrencilerinin sınıf düzeyine, akademik başarısına, bulunduğu coğrafi koşullara, doğal ortamın uygunluğuna göre uyarlamasına ve uygulamasına yol gösterici olmaktır. Bu kitapta, sınıf ortamında herhangi bir hazırlık ve malzeme gerektirmeyen, çok kısa bir sürede tasarlanarak oynanan Arapsaçı, İsim Şehir, Gezginin Masalları, Kulaktan Kulağa, Nesi Var? gibi geleneksel çocuk oyunları yer almaktadır. Bunun yanı okul dışı ortamda oynanan Aç Kapıyı Bezirgânbaşı, Aliler, Çuval, Farfara Filli, İstop, Koş Koş, Körebe, Sıçratan Top, Şarkılı Kaldırım Ebesi, Şişe Dikmece, Tilki Çık, Tribom, Top Gezdirme, Top Yetiştirme, Uçak, Uçtu Uçtu, Vampir Köylü, Yakan Top gibi çeşitli oyunlar yer almaktadır. Bu kitabı kullanan öğretmen, oyun yoluyla dersin dikkat çekme-merak uyandırma aşamasında öğrencileri güdüleyebilir, dersin sonunda da öğrendiklerini değerlendirebilir.
Geleneksel çocuk oyunlarıyla matematiği sevdirerek öğretme fikrinden yola çıkılarak hazırlanan bu kitabın amacı; bu oyunların 2. sınıf düzeyine göre matematik kavramlarına nasıl uyarlanacağını ve süreçte nasıl uygulanacağını göstermektir. Kitapta yer alan geleneksel oyunlar; Sayılar ve İşlemler, Geometri, Ölçme, Veri İşleme öğrenme alanlarında yer alan bazı kazanımlara uyarlanarak okuyucuya sunulmuştur. Geleneksel çocuk oyunları, somut olmayan bir kültürel miras olarak nesilden nesile aktarılsa da unutulma tehlikesi ile karşı karşıyadır. Bu nedenle gelecek kuşaklara bir köprü oluşturacak bu oyunların eğitimde kullanılması, çocukluğun en parlak dönemi olarak kabul edilen ilkokul düzeyindeki öğrencilere mirasımızın aktarılmasını sağlayabilir. Bu kitap sayesinde, sınıf öğretmenlerinin kültürümüzün kıymetli taşlarından biri olan geleneksel çocuk oyunları ve bu oyunların matematiğe nasıl uyarlandığı hakkında bilgilendirilmeleri sağlanarak, süreçte zaman zaman bu oyunları kullanmaya alıştırılmaları sağlanabilir. Ayrıca uyarlanan oyunların matematik öğrenme güçlüğüne sahip öğrenciler/diskalkuli riski olan öğrenciler için de bir rehber olacağı düşünülmüş, uyarlanan oyunlara konuyla ilgili hatırlatıcı kısa bilgiler eklenmiştir. Böylelikle farklılıklarımızın olduğu bu uzayda, tipik gelişim gösteren çocukların yanı sıra akademik başarısı düşük, akranlarından yavaş ya da farklı öğrenen matematik öğrenme güçlüğü/diskalkuli riski olan çocukların da olduğu gözden kaçırılmamış, onlara farklı bir yöntem olan oyunla matematiği sevdirme ve matematik öğretme yoluna gidilmiş olunabilir.
Kitabın bir amacı da akademisyen/öğretmen/öğretmen adayının seçtiği oyunları; öğrencilerinin sınıf düzeyine, akademik başarısına, bulunduğu coğrafi koşullara, doğal ortamın uygunluğuna göre uyarlamasına ve uygulamasına yol gösterici olmaktır. Bu kitapta, sınıf ortamında herhangi bir hazırlık ve malzeme gerektirmeyen, çok kısa bir sürede tasarlanarak oynanan Arapsaçı, İsim Şehir, Gezginin Masalları, Kulaktan Kulağa, Nesi Var? gibi geleneksel çocuk oyunları yer almaktadır. Bunun yanı okul dışı ortamda oynanan Aç Kapıyı Bezirgânbaşı, Aliler, Çuval, Farfara Filli, İstop, Koş Koş, Körebe, Sıçratan Top, Şarkılı Kaldırım Ebesi, Şişe Dikmece, Tilki Çık, Tribom, Top Gezdirme, Top Yetiştirme, Uçak, Uçtu Uçtu, Vampir Köylü, Yakan Top gibi çeşitli oyunlar yer almaktadır. Bu kitabı kullanan öğretmen, oyun yoluyla dersin dikkat çekme-merak uyandırma aşamasında öğrencileri güdüleyebilir, dersin sonunda da öğrendiklerini değerlendirebilir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 361,90 | 361,90 |
2 | 188,19 | 376,38 |
3 | 130,28 | 390,85 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 361,90 | 361,90 |
2 | 188,19 | 376,38 |
3 | 130,28 | 390,85 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 361,90 | 361,90 |
2 | 188,19 | 376,38 |
3 | 130,28 | 390,85 |