Paul Karl Feyerabend, yirminci yüzyıl bilim felsefesinin önemli filozoflarından birisidir. Yaşadığı dönemde bilim üzerine fikirleriyle muhalif çağdaşları tarafından 'bilim düşmanı' ilan edilecek kadar farklı felsefi çizgi ortaya koymuştur. Feyerabend açısından bilimsel bilgi astroloji, mitoloji, sanat, söylence ve din gibi birçok bilgiden sadece birisidir. Ona göre, hakikatin araştırılması sürecinde bilimsel bilginin öne çıkması onun mutlak haklılığının göstergesi değildir. Zira hakikat, yalnız bilimin araştırma hanesine yazılı bir sözcük değildir. Bu bakımdan Feyerabend, bilimin öteki bilgi türleri açısından bir mihenk taşı olmadığını belirtmiştir. Günümüz dünyasında alternatif bilgi türlerinin bilimsel referansları olmadığı gerekçesiyle yadsınmasının bilim şovenliği olduğunu söylemiştir. Feyerabend, modern bilim paradigmasına ciddi eleştireler yönelterek bilim-insan, bilim-eğitim, bilim-değer, bilim-doğa, bilim-toplum, bilim-devlet, bilim-uygarlık, bilim-ideoloji, bilim-savaş gibi konuları tartışmaya açmıştır. Böylece bilimin ussallığı, yöntemleri, kuramları, kavramları, gücü, etkisi, sınırları, toplumsal yaşamdaki yeri ve beşeri bilimlerle ilişkisi gibi konular üzerinde ufuk açıcı düşünceler geliştirmiştir.
(...) bilim, insanları daha sevecen, daha az vahşi ya da daha uygar yapmadı. Bilimsel olarak en gelişmiş olduğumuz yüzyıl, barbarlığımızın zirve yaptığı yüzyıldır.
Paul K. Feyerabend
(...) bu günün bilgisi yarının masalına dönüşebilirken, en gülünesi efsane dahi sonunda bilimin en sağlam parçası olabilir.
Paul K. Feyerabend
Paul Karl Feyerabend, yirminci yüzyıl bilim felsefesinin önemli filozoflarından birisidir. Yaşadığı dönemde bilim üzerine fikirleriyle muhalif çağdaşları tarafından 'bilim düşmanı' ilan edilecek kadar farklı felsefi çizgi ortaya koymuştur. Feyerabend açısından bilimsel bilgi astroloji, mitoloji, sanat, söylence ve din gibi birçok bilgiden sadece birisidir. Ona göre, hakikatin araştırılması sürecinde bilimsel bilginin öne çıkması onun mutlak haklılığının göstergesi değildir. Zira hakikat, yalnız bilimin araştırma hanesine yazılı bir sözcük değildir. Bu bakımdan Feyerabend, bilimin öteki bilgi türleri açısından bir mihenk taşı olmadığını belirtmiştir. Günümüz dünyasında alternatif bilgi türlerinin bilimsel referansları olmadığı gerekçesiyle yadsınmasının bilim şovenliği olduğunu söylemiştir. Feyerabend, modern bilim paradigmasına ciddi eleştireler yönelterek bilim-insan, bilim-eğitim, bilim-değer, bilim-doğa, bilim-toplum, bilim-devlet, bilim-uygarlık, bilim-ideoloji, bilim-savaş gibi konuları tartışmaya açmıştır. Böylece bilimin ussallığı, yöntemleri, kuramları, kavramları, gücü, etkisi, sınırları, toplumsal yaşamdaki yeri ve beşeri bilimlerle ilişkisi gibi konular üzerinde ufuk açıcı düşünceler geliştirmiştir.
(...) bilim, insanları daha sevecen, daha az vahşi ya da daha uygar yapmadı. Bilimsel olarak en gelişmiş olduğumuz yüzyıl, barbarlığımızın zirve yaptığı yüzyıldır.
Paul K. Feyerabend
(...) bu günün bilgisi yarının masalına dönüşebilirken, en gülünesi efsane dahi sonunda bilimin en sağlam parçası olabilir.
Paul K. Feyerabend
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 232,00 | 232,00 |
2 | 118,32 | 236,64 |
3 | 80,43 | 241,28 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 232,00 | 232,00 |
2 | 118,32 | 236,64 |
3 | 80,43 | 241,28 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 232,00 | 232,00 |
2 | 118,32 | 236,64 |
3 | 80,43 | 241,28 |