"Machiavelli, neredeyse romantik denebilecek bir tavırla prensin…güzel başarısızlığını över. Oysa ki düşünürün genel geçer imgesi,başarı uğruna her şeyi yapmaya hazır bir muhteristen sözedildiğini düşündürür. Zaferi elinin tersiyle iten bu adam da kim?
Machiavelli'nin içinde Machiavelliler mi var; yoksa genel geçerimgede mi bir sorun var? Demek ki, 'Makyavelci Machiavelli' imgesineo kadar da güvenmememiz gerekiyor."
Machiavelli ve büyük eseri Prens'in, "amaca giden her yol mubahtır"anlamındaki Makyavelcilik'le özdeşleşerek ünlenmiş olduğunubiliyoruz. Bu kitap, Machiavelli'nin düşünsel ufkunun asla bununla
tüketilemeyeceğini, dahası onun aslında Makyavelci olmadığını bir defadaha gösteriyor. Hem Prens'i, hem başta Leo Strauss olmak üzerehakkındaki literatürü didik didik okuyarak, düşünürün kavramsalavadanlığını merakla elden geçiren bir metinle karşı karşıyayız: Virtù(beceri), fortuna (talih), ironi, politik bellek, şiddet, din, sözleşme,karşılaşma, ordu-bürokrasi, yanıltma politikası, somut gerçeklik, imge,maske, sağduyu, astroloji, kozmoloji… Ve başta beceri-talih ikiliğiolmak üzere, kavramsal kutuplar arasındaki gerilimler, buluşmalar vebuluşamamalar…
Utku Özmakas, Machiavelli'nin kavramları müphem bırakan,metaforlarla ilerleyen düşünme tarzındaki hikmetin zevkine varırve vardırırken, bu düşüncedeki zengin olanakları, olasılıkları arıyor.Tartışarak anlatan diliyle, bu arayışında okuru da yanına katıyor. Zaten,sadece Prens'i anlama kılavuzu değil "sizi çarpan, zorlayan, ilk etaptakuşatamadığınız bir metin karşısında hevesini kaybetmeme kılavuzu"olarak tanımlıyor kitabın amacını.
"Machiavelli, neredeyse romantik denebilecek bir tavırla prensin…güzel başarısızlığını över. Oysa ki düşünürün genel geçer imgesi,başarı uğruna her şeyi yapmaya hazır bir muhteristen sözedildiğini düşündürür. Zaferi elinin tersiyle iten bu adam da kim?
Machiavelli'nin içinde Machiavelliler mi var; yoksa genel geçerimgede mi bir sorun var? Demek ki, 'Makyavelci Machiavelli' imgesineo kadar da güvenmememiz gerekiyor."
Machiavelli ve büyük eseri Prens'in, "amaca giden her yol mubahtır"anlamındaki Makyavelcilik'le özdeşleşerek ünlenmiş olduğunubiliyoruz. Bu kitap, Machiavelli'nin düşünsel ufkunun asla bununla
tüketilemeyeceğini, dahası onun aslında Makyavelci olmadığını bir defadaha gösteriyor. Hem Prens'i, hem başta Leo Strauss olmak üzerehakkındaki literatürü didik didik okuyarak, düşünürün kavramsalavadanlığını merakla elden geçiren bir metinle karşı karşıyayız: Virtù(beceri), fortuna (talih), ironi, politik bellek, şiddet, din, sözleşme,karşılaşma, ordu-bürokrasi, yanıltma politikası, somut gerçeklik, imge,maske, sağduyu, astroloji, kozmoloji… Ve başta beceri-talih ikiliğiolmak üzere, kavramsal kutuplar arasındaki gerilimler, buluşmalar vebuluşamamalar…
Utku Özmakas, Machiavelli'nin kavramları müphem bırakan,metaforlarla ilerleyen düşünme tarzındaki hikmetin zevkine varırve vardırırken, bu düşüncedeki zengin olanakları, olasılıkları arıyor.Tartışarak anlatan diliyle, bu arayışında okuru da yanına katıyor. Zaten,sadece Prens'i anlama kılavuzu değil "sizi çarpan, zorlayan, ilk etaptakuşatamadığınız bir metin karşısında hevesini kaybetmeme kılavuzu"olarak tanımlıyor kitabın amacını.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 207,90 | 207,90 |
2 | 108,11 | 216,22 |
3 | 74,84 | 224,53 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 207,90 | 207,90 |
2 | 108,11 | 216,22 |
3 | 74,84 | 224,53 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 207,90 | 207,90 |
2 | 108,11 | 216,22 |
3 | 74,84 | 224,53 |