Renk, sinemanın biçimsel araçlarındandır ve ona estetik katan, anlam yaratıcı bir öğe olarak önemlidir. Sinema ve resim sanatlarını buluşturan renk olgusu üzerine odaklanan bu çalışma, filmlerin renk atmosferi, renk şemaları (paletleri), sinemada rengin işlevleri, sinemada renk tasarımı bileşenleri; sanat yönetimi, sinematografi, post prodüksiyon ve 2000 sonrası Türk sineması teorik çerçevesinde gerçekleşmiştir. Kitabın ilk bölümünde fiziksel, kimyasal, fizyolojik ve psikolojik bir olgu olan renk tanımlamaya çalışıldı. İkinci bölümde renk, resim ve sinema ilişkisi ele alınarak sinemada renk kullanımına ilişkin kuramcıların görüşlerine yer verilmiştir. Üçüncü bölümde her toplumun siyasi, dini, ideolojik ve kültürel yapılanmasına özgü film dili ve anlatım biçimleri olacağı düşüncesiyle Türk sinemasının dayandığı geleneksel sanatların izi sürülmüş, 90'lı yıllardan başlayarak Türk sinemasında yaşanan değişim ve dönüşüm irdelenmiştir. Kitapta dijital teknolojinin kullanılmaya başlandığı 2000 sonrasında gösterime girmiş popüler ve bağımsız sinema filmlerden Nuri Bilge Ceylan'ın Üç Maymun, Pelin Esmer'in İşe Yarar Bir Şey, Mahmut Fazıl Coşkun'un Anons, Ezel Akay'ın Neredesin Firuze, Türkan Şoray'ın Uzaklarda Arama filmleri, "ışık ve renk atmosferi", "renk tasarımı bileşenleri ve işlevleri" kategori başlıkları altında incelenmiştir.
Renk, sinemanın biçimsel araçlarındandır ve ona estetik katan, anlam yaratıcı bir öğe olarak önemlidir. Sinema ve resim sanatlarını buluşturan renk olgusu üzerine odaklanan bu çalışma, filmlerin renk atmosferi, renk şemaları (paletleri), sinemada rengin işlevleri, sinemada renk tasarımı bileşenleri; sanat yönetimi, sinematografi, post prodüksiyon ve 2000 sonrası Türk sineması teorik çerçevesinde gerçekleşmiştir. Kitabın ilk bölümünde fiziksel, kimyasal, fizyolojik ve psikolojik bir olgu olan renk tanımlamaya çalışıldı. İkinci bölümde renk, resim ve sinema ilişkisi ele alınarak sinemada renk kullanımına ilişkin kuramcıların görüşlerine yer verilmiştir. Üçüncü bölümde her toplumun siyasi, dini, ideolojik ve kültürel yapılanmasına özgü film dili ve anlatım biçimleri olacağı düşüncesiyle Türk sinemasının dayandığı geleneksel sanatların izi sürülmüş, 90'lı yıllardan başlayarak Türk sinemasında yaşanan değişim ve dönüşüm irdelenmiştir. Kitapta dijital teknolojinin kullanılmaya başlandığı 2000 sonrasında gösterime girmiş popüler ve bağımsız sinema filmlerden Nuri Bilge Ceylan'ın Üç Maymun, Pelin Esmer'in İşe Yarar Bir Şey, Mahmut Fazıl Coşkun'un Anons, Ezel Akay'ın Neredesin Firuze, Türkan Şoray'ın Uzaklarda Arama filmleri, "ışık ve renk atmosferi", "renk tasarımı bileşenleri ve işlevleri" kategori başlıkları altında incelenmiştir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 309,60 | 309,60 |
2 | 157,90 | 315,79 |
3 | 107,33 | 321,98 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 309,60 | 309,60 |
2 | 157,90 | 315,79 |
3 | 107,33 | 321,98 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 309,60 | 309,60 |
2 | 157,90 | 315,79 |
3 | 107,33 | 321,98 |