Konumuz mimari temalı sikkeler Klasik Arkeoloji'de ve modern görsel iletişim bilimlerde yapılan araştırmalarda gittikçe artan bir öneme sahiptir. Bu noktada Roma İmparatorluğu'nun neden mimari tipteki sikkelere ihtiyaç duyduğu konusu da araştırmacılar tarafından yanıt aranan bir soru olmuştur. Bithynia-Pontus Eyaleti'nde, Roma hâkimiyetinden sonra imar faaliyetleri başlamış ve bu kapsamda, tapınaklar, sunaklar, tiyatrolar, amphitiyatrolar, fener kuleleri, liman yapıları kent surları ve karargâh kapıları gibi sivil, askeri ve dini içerikli birçok yapı inşa edilmiştir. Şehirlerin mimari dokusunu oluşturan bu yapılar Bithynia kentleri adına basılan birçok sikkenin arka yüzünde betimlenmiştir. Ödeme aracı olarak maddi değerinin yanı sıra tarih boyunca bir bağımsızlık sembolü olan sikkeler, mimari tipleri ile birlikte merkez Roma ile Bithynia Eyaleti arasında bir iletişim aracı olarak politik propagandaların öncüsü olmuştur. Sikke betimlerinde yer alan mimari yapılar Bithynia kentlerinde saygınlık gören Zeus, Dionysos, Demeter, Asklepius, Apollon, Serapis, Herakles ve Fortuna gibi tanrı ve tanrıçalara adanmış tapınak modellerini içerdiği gibi, Küçük Asya'da MS 1. yüzyıldan sonra gelişen imparatorluk kültü kapsamında gerçekleştirilen agonlar için inşa edilmiş amphitiyatro, circus ve gymnasium gibi anıtsal yapıları da temsil ettiği anlaşılmaktadır.
Yazarın doktora tezi olan bu kitapta, Roma İmparatorluk Dönemi'nde basılan mimari betimli sikkeler temel alınarak, Bithynia-Pontus Eyaleti'nde yer alan kentlerin yapı programı incelenmiş ve tarihi belgeler, yazıtlar, antik tarihçiler ışığında dönemin muhtelif yapıları hakkında bu sikkeler geniş bir perspektifte değerlendirilip bazı fikir ve düşünceler öne sürülmüştür.
TEMEL DEĞERLERE SAHİP OLMAK, BAĞLI KALMAK,
İNANMAK VE SÜRDÜREBİLMEK AŞK'INA!..
Konumuz mimari temalı sikkeler Klasik Arkeoloji'de ve modern görsel iletişim bilimlerde yapılan araştırmalarda gittikçe artan bir öneme sahiptir. Bu noktada Roma İmparatorluğu'nun neden mimari tipteki sikkelere ihtiyaç duyduğu konusu da araştırmacılar tarafından yanıt aranan bir soru olmuştur. Bithynia-Pontus Eyaleti'nde, Roma hâkimiyetinden sonra imar faaliyetleri başlamış ve bu kapsamda, tapınaklar, sunaklar, tiyatrolar, amphitiyatrolar, fener kuleleri, liman yapıları kent surları ve karargâh kapıları gibi sivil, askeri ve dini içerikli birçok yapı inşa edilmiştir. Şehirlerin mimari dokusunu oluşturan bu yapılar Bithynia kentleri adına basılan birçok sikkenin arka yüzünde betimlenmiştir. Ödeme aracı olarak maddi değerinin yanı sıra tarih boyunca bir bağımsızlık sembolü olan sikkeler, mimari tipleri ile birlikte merkez Roma ile Bithynia Eyaleti arasında bir iletişim aracı olarak politik propagandaların öncüsü olmuştur. Sikke betimlerinde yer alan mimari yapılar Bithynia kentlerinde saygınlık gören Zeus, Dionysos, Demeter, Asklepius, Apollon, Serapis, Herakles ve Fortuna gibi tanrı ve tanrıçalara adanmış tapınak modellerini içerdiği gibi, Küçük Asya'da MS 1. yüzyıldan sonra gelişen imparatorluk kültü kapsamında gerçekleştirilen agonlar için inşa edilmiş amphitiyatro, circus ve gymnasium gibi anıtsal yapıları da temsil ettiği anlaşılmaktadır.
Yazarın doktora tezi olan bu kitapta, Roma İmparatorluk Dönemi'nde basılan mimari betimli sikkeler temel alınarak, Bithynia-Pontus Eyaleti'nde yer alan kentlerin yapı programı incelenmiş ve tarihi belgeler, yazıtlar, antik tarihçiler ışığında dönemin muhtelif yapıları hakkında bu sikkeler geniş bir perspektifte değerlendirilip bazı fikir ve düşünceler öne sürülmüştür.
TEMEL DEĞERLERE SAHİP OLMAK, BAĞLI KALMAK,
İNANMAK VE SÜRDÜREBİLMEK AŞK'INA!..
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 394,80 | 394,80 |
2 | 205,30 | 410,59 |
3 | 142,13 | 426,38 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 394,80 | 394,80 |
2 | 205,30 | 410,59 |
3 | 142,13 | 426,38 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 394,80 | 394,80 |
2 | 205,30 | 410,59 |
3 | 142,13 | 426,38 |