Bu kitap, Rönesans dönemine damgasını vuran mimar, mühendis, mucit, matematikçi, müzisyen, botanikçi, jeolog, kartografı, yazar ve ressam; Rönesansın en büyük dâhisi Leonardo da VİNCİ'nin yaşamöyküsünü anlatıyor.
Okuyucuya bu eseri sayesinde Leonardo'yu en doğru çevirilerle okuma fırsatı sunması, yazarın bazı olayları kısaltarak anlatmasını zorunlu kılmıştır. Leonardo'nun konulara yaklaşımı o kadar geniş, o kadar insanüstü güçlüdür ki, farklı alanlarda yapmış olduğu işlerin tüm detaylarıyla okuyucuya aktarılması gerekseydi, ortaya bu kitabın en az on katı bir eser çıkardı.
Yazar eserde Leonardo'nun çalışmaları konusunda da seçici davranma hakkını kendinde bulmaktadır.
Leonardo'nun insanlığa bıraktıkları, aslında verebileceğinin çok az bir kısmını bile oluşturmaz. Arkasında çok az resim bırakmış, heykeltıraş olarak da sadece 1419 yılında Fransız askerleri tarafından Milano'da kurşuna dizilen Francesco Sforza heykelinin alçıdan modelini hazırlamıştır. İtalya'da hiçbir bina planının tam olarak Leonardo'ya ait olduğu iddia edilemez, oysa çizim ve planlarının birçok başarılı esere esin kaynağı olduğu bilinen bir gerçektir. Üretim ve sanayi teknolojisi alanında yaptığı hiçbir icadı hayata geçirilmemiştir. Milano, Floransa ve Fransa'daki mühendislik çalışmaları çoğu zaman yaşadığı bölgenin dışına dahi çıkamamıştır. Örneğin Fransa'da Cesare Borgia'nın yanında yaptığı hidroteknik ve hidrodinamik alanlarındaki çalışmaları çizimden öteye gidememiştir.
Leonardo'nun ressam, bilim adamı, mucit ve mühendis olarak bıraktığı en önemli miras notlarıdır. Bu notlar birçok araştırma, resim ve taslak ile bitip tükenmek bilmeyen bilimsel fikirler ve teknik düşüncelerle doludur.
Bu kitap, Rönesans dönemine damgasını vuran mimar, mühendis, mucit, matematikçi, müzisyen, botanikçi, jeolog, kartografı, yazar ve ressam; Rönesansın en büyük dâhisi Leonardo da VİNCİ'nin yaşamöyküsünü anlatıyor.
Okuyucuya bu eseri sayesinde Leonardo'yu en doğru çevirilerle okuma fırsatı sunması, yazarın bazı olayları kısaltarak anlatmasını zorunlu kılmıştır. Leonardo'nun konulara yaklaşımı o kadar geniş, o kadar insanüstü güçlüdür ki, farklı alanlarda yapmış olduğu işlerin tüm detaylarıyla okuyucuya aktarılması gerekseydi, ortaya bu kitabın en az on katı bir eser çıkardı.
Yazar eserde Leonardo'nun çalışmaları konusunda da seçici davranma hakkını kendinde bulmaktadır.
Leonardo'nun insanlığa bıraktıkları, aslında verebileceğinin çok az bir kısmını bile oluşturmaz. Arkasında çok az resim bırakmış, heykeltıraş olarak da sadece 1419 yılında Fransız askerleri tarafından Milano'da kurşuna dizilen Francesco Sforza heykelinin alçıdan modelini hazırlamıştır. İtalya'da hiçbir bina planının tam olarak Leonardo'ya ait olduğu iddia edilemez, oysa çizim ve planlarının birçok başarılı esere esin kaynağı olduğu bilinen bir gerçektir. Üretim ve sanayi teknolojisi alanında yaptığı hiçbir icadı hayata geçirilmemiştir. Milano, Floransa ve Fransa'daki mühendislik çalışmaları çoğu zaman yaşadığı bölgenin dışına dahi çıkamamıştır. Örneğin Fransa'da Cesare Borgia'nın yanında yaptığı hidroteknik ve hidrodinamik alanlarındaki çalışmaları çizimden öteye gidememiştir.
Leonardo'nun ressam, bilim adamı, mucit ve mühendis olarak bıraktığı en önemli miras notlarıdır. Bu notlar birçok araştırma, resim ve taslak ile bitip tükenmek bilmeyen bilimsel fikirler ve teknik düşüncelerle doludur.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 118,50 | 118,50 |
2 | 61,62 | 123,24 |
3 | 42,66 | 127,98 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 118,50 | 118,50 |
2 | 61,62 | 123,24 |
3 | 42,66 | 127,98 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 118,50 | 118,50 |
2 | 61,62 | 123,24 |
3 | 42,66 | 127,98 |