Hz. Peygamber'in anne-babası ile soyunun imanı ve seçkinliği problemi İslâm literatürü tarihinde müstakil bir tartışma ve anlatı konusudur. Çeşitli entelektüel akımların (Şâfiî-Eş'arî Hanefî-Maturidî Şii Sûfî) ilkelerini dayattığı ebeveynin inancı polemiği -aynı zamanda- fetret ehlinin dini durumu bağlamında ulûhiyetin bilinmesi Hz. Peygamber'in anne-babasının imanından hareketle nübüvvetin kavranması Hz. Âdem'e değin nesebinin kökeni zemininde yaratılışın idrak edilmesi gibi uzantılı meselelerle biçimlenir.
Memlük ulemasından Süyûtî'nin risâlelerinde ebeveyn-i Resûl'ün Hanif mümin ve muvahhid olduğu haber kaynaklı delillerle savunulur bu müdâfaa şekli sufi kimliğe sahip Osmanlı müellifleri tarafından miras alınır. Zeynî Çelebi Fenârî'den (ö. 926/1520) Yeşilzâde Mehmed Sâlih Efendi'ye (1872-1954) değin 22 eserden müteşekkil Osmanlı ebeveyn-i Resûl edebiyatı -öte yandan- yaratılış kaynağı olan nûr-i Muhammedî'nin Hz. Peygamber'in zürriyetinde yansıması fikrini işleyerek yeni yorum açılımları sunar.
Osmanlı Halvetî şeyhlerinden Abdülehad Nûrî-i Sîvâsî'nin (ö. 1061/1651) Te'dîbü'l-mütemerridînfî İslâmi'l-ebeveyn adlı Arapça eseri tüm lehte ve aleyhte delilleri tartışması kaynak kullanımındaki zenginliği Kadızâdeliler zihniyetinin argümanlarını çürütmesi nûr-i Muhammedî'nin zerre-i Muhammedî olarak soyunda tecellî etmesi olgusuna müstakil bölüm ayırması Ebu Tâlib'in imanı hakkında Şia'ya yakınlaştığı iddialarına cevap vermesi yönüyle ebeveyn-i Resûl risâleleri dizisinde eşsizdir.
Hz. Peygamber'in anne-babası ile soyunun imanı ve seçkinliği problemi İslâm literatürü tarihinde müstakil bir tartışma ve anlatı konusudur. Çeşitli entelektüel akımların (Şâfiî-Eş'arî Hanefî-Maturidî Şii Sûfî) ilkelerini dayattığı ebeveynin inancı polemiği -aynı zamanda- fetret ehlinin dini durumu bağlamında ulûhiyetin bilinmesi Hz. Peygamber'in anne-babasının imanından hareketle nübüvvetin kavranması Hz. Âdem'e değin nesebinin kökeni zemininde yaratılışın idrak edilmesi gibi uzantılı meselelerle biçimlenir.
Memlük ulemasından Süyûtî'nin risâlelerinde ebeveyn-i Resûl'ün Hanif mümin ve muvahhid olduğu haber kaynaklı delillerle savunulur bu müdâfaa şekli sufi kimliğe sahip Osmanlı müellifleri tarafından miras alınır. Zeynî Çelebi Fenârî'den (ö. 926/1520) Yeşilzâde Mehmed Sâlih Efendi'ye (1872-1954) değin 22 eserden müteşekkil Osmanlı ebeveyn-i Resûl edebiyatı -öte yandan- yaratılış kaynağı olan nûr-i Muhammedî'nin Hz. Peygamber'in zürriyetinde yansıması fikrini işleyerek yeni yorum açılımları sunar.
Osmanlı Halvetî şeyhlerinden Abdülehad Nûrî-i Sîvâsî'nin (ö. 1061/1651) Te'dîbü'l-mütemerridînfî İslâmi'l-ebeveyn adlı Arapça eseri tüm lehte ve aleyhte delilleri tartışması kaynak kullanımındaki zenginliği Kadızâdeliler zihniyetinin argümanlarını çürütmesi nûr-i Muhammedî'nin zerre-i Muhammedî olarak soyunda tecellî etmesi olgusuna müstakil bölüm ayırması Ebu Tâlib'in imanı hakkında Şia'ya yakınlaştığı iddialarına cevap vermesi yönüyle ebeveyn-i Resûl risâleleri dizisinde eşsizdir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 172,80 | 172,80 |
2 | 88,13 | 176,26 |
3 | 59,90 | 179,71 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 172,80 | 172,80 |
2 | 88,13 | 176,26 |
3 | 59,90 | 179,71 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 172,80 | 172,80 |
2 | 88,13 | 176,26 |
3 | 59,90 | 179,71 |