Allah'ın görülebilirliği düşüncesi -bir şekilde tutarlılık ve anlamlılığı gösterilebilirse- teolojininAllah hakkında konuşurken karşı karşıya geldiği çıkmazlara bir çıkış yolu ve genel bağlamda da dindiline önemli bir katkı sağlayabilir. Çünkü sonlu ile sonsuz arasındaki temel ilişki biçimi olan iman;büyük ölçüde soyut, öznel, kalbî ve içe dönüktür. Oysa ki Allah'ın görülmesi düşüncesinde, somutve dışa dönük bir ilişki biçimi önerilmektedir. Rü'yetullah olgusunun herhangi bir anlam boyutundatutarlılığı gösterilebilirse, teolojik dil önemli bir somut içerik kazanmış olacaktır.
Elinizdeki bu eserde, bir duyu aracı olarak göz ve ona atfedilen bir fiil olarak "görme"' olgusununetimolojik ve kavramsal çözümlemelerine değinilmiş ve çerçevesi belirlenmeye çalışılan anlamın,dünya yaşamında beşerî tecrübe içinde imkânı sorgulanmış, tartışılan problemin epistemikboyutlarına da atıflarda bulunulmuştur. Ayrıca öteki yaşamda rü'yet düşüncesinin, görme mekânıâhiret olarak belirlendiğinde bunun aklî ve naklî imkânı da tartışılmıştır. Bu alandaki rasyonelkurgulardan, nassa dayalı yorumlara ve aykırı düşüncelere kadar oldukça kapsamlı bir anlamevreniyle ilgili tartışmalara yer verilmiştir. Son olarak da rü'yetullahın âhiret hayatında imkânı kabuledildiğine göre, bunun nasıl olacağı sorusuna cevap aranmıştır.
Allah'ın görülebilirliği düşüncesi -bir şekilde tutarlılık ve anlamlılığı gösterilebilirse- teolojininAllah hakkında konuşurken karşı karşıya geldiği çıkmazlara bir çıkış yolu ve genel bağlamda da dindiline önemli bir katkı sağlayabilir. Çünkü sonlu ile sonsuz arasındaki temel ilişki biçimi olan iman;büyük ölçüde soyut, öznel, kalbî ve içe dönüktür. Oysa ki Allah'ın görülmesi düşüncesinde, somutve dışa dönük bir ilişki biçimi önerilmektedir. Rü'yetullah olgusunun herhangi bir anlam boyutundatutarlılığı gösterilebilirse, teolojik dil önemli bir somut içerik kazanmış olacaktır.
Elinizdeki bu eserde, bir duyu aracı olarak göz ve ona atfedilen bir fiil olarak "görme"' olgusununetimolojik ve kavramsal çözümlemelerine değinilmiş ve çerçevesi belirlenmeye çalışılan anlamın,dünya yaşamında beşerî tecrübe içinde imkânı sorgulanmış, tartışılan problemin epistemikboyutlarına da atıflarda bulunulmuştur. Ayrıca öteki yaşamda rü'yet düşüncesinin, görme mekânıâhiret olarak belirlendiğinde bunun aklî ve naklî imkânı da tartışılmıştır. Bu alandaki rasyonelkurgulardan, nassa dayalı yorumlara ve aykırı düşüncelere kadar oldukça kapsamlı bir anlamevreniyle ilgili tartışmalara yer verilmiştir. Son olarak da rü'yetullahın âhiret hayatında imkânı kabuledildiğine göre, bunun nasıl olacağı sorusuna cevap aranmıştır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 216,00 | 216,00 |
2 | 110,16 | 220,32 |
3 | 74,88 | 224,64 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 216,00 | 216,00 |
2 | 110,16 | 220,32 |
3 | 74,88 | 224,64 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 216,00 | 216,00 |
2 | 110,16 | 220,32 |
3 | 74,88 | 224,64 |