Gerçeklik, anlaşılması ve tanımlanması zor yapısıyla bir araştırma alanı olmaya devam etmekte; günümüzde sanal, artırılmış ve karma gerçeklik gibi diğer kavramlarla bir arada değerlendirilmektedir. Böylece, teknolojik gelişmelerin doğrudan etkisinde ve bu etkiyle yeni bir görünüm hâlindedir. Sinema ise bu görünümün önemli bir parçasını oluşturmaktadır. VR (sanal gerçeklik) teknolojisini meydana getiren unsurları kendi diline dâhil ederek yeni bir gerçeklik kurgusuna işaret etmektedir.
Sanal Gerçeklik ve 360 Derece Film isimli bu kitap, gerçekliğin VR teknolojisi ile oluşturduğu anlama ve bu anlamın sinemada var ettiği değişime odaklanmaktadır. Değişim, film üretiminden seyretme biçimine kadar pek çok unsuru içermektedir. Hikâyenin 360 derece bir biçim yaratması, seyircinin hikâyeye "dalarak" -bir nevi- "orada olma" hissi edinmesi bunu kanıtlar niteliktedir. Diğer yandan deneyim, dalma, etkileşim ve orada olma gibi kimi kavramlarla birlikte VR film dili, geleneksel film dilinden ayrılmaktadır. Böylece VR filmi başka bir bakış açısıyla, öne çıkan bu kavramlarla birlikte değerlendirme ihtiyacı oluşmaktadır. Bu amaçla kitapta "360 Derece VR Film Çözümleme Modeli" geliştirilmekte, seyirci sınıflandırmasına gidilmekte ve "deneyim" hâlini tanımlayan etkiler sinema dili çerçevesinde yeniden incelenmektedir.
Gerçeklik, anlaşılması ve tanımlanması zor yapısıyla bir araştırma alanı olmaya devam etmekte; günümüzde sanal, artırılmış ve karma gerçeklik gibi diğer kavramlarla bir arada değerlendirilmektedir. Böylece, teknolojik gelişmelerin doğrudan etkisinde ve bu etkiyle yeni bir görünüm hâlindedir. Sinema ise bu görünümün önemli bir parçasını oluşturmaktadır. VR (sanal gerçeklik) teknolojisini meydana getiren unsurları kendi diline dâhil ederek yeni bir gerçeklik kurgusuna işaret etmektedir.
Sanal Gerçeklik ve 360 Derece Film isimli bu kitap, gerçekliğin VR teknolojisi ile oluşturduğu anlama ve bu anlamın sinemada var ettiği değişime odaklanmaktadır. Değişim, film üretiminden seyretme biçimine kadar pek çok unsuru içermektedir. Hikâyenin 360 derece bir biçim yaratması, seyircinin hikâyeye "dalarak" -bir nevi- "orada olma" hissi edinmesi bunu kanıtlar niteliktedir. Diğer yandan deneyim, dalma, etkileşim ve orada olma gibi kimi kavramlarla birlikte VR film dili, geleneksel film dilinden ayrılmaktadır. Böylece VR filmi başka bir bakış açısıyla, öne çıkan bu kavramlarla birlikte değerlendirme ihtiyacı oluşmaktadır. Bu amaçla kitapta "360 Derece VR Film Çözümleme Modeli" geliştirilmekte, seyirci sınıflandırmasına gidilmekte ve "deneyim" hâlini tanımlayan etkiler sinema dili çerçevesinde yeniden incelenmektedir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 212,50 | 212,50 |
2 | 108,38 | 216,75 |
3 | 73,67 | 221,00 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 212,50 | 212,50 |
2 | 108,38 | 216,75 |
3 | 73,67 | 221,00 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 212,50 | 212,50 |
2 | 108,38 | 216,75 |
3 | 73,67 | 221,00 |