Samipas¸azade Sezai, Sergu¨zes¸t'te do¨neminin en bu¨yu¨k toplumsalgerc¸eklerinden biri olan esirligˆin yakıcılıgˆını tu¨m yo¨nleriyleanlatıyor.
Samipas¸azade Sezai'nin, Kafkasya'da esir tu¨ccarları tarafındankac¸ırılan ve memleketinden uzaklara, I·stanbul'a getirilen ku¨c¸u¨kDilber'in genc¸ bir kadın olma su¨recinde yas¸adıgˆı acıları, konaklardac¸ektigˆi zorlukları, as¸ka dair hayal kırıklıklarını anlattıgˆı Sergu¨zes¸t,aynı zamanda o¨zgu¨rlu¨kc¸u¨ fikirlerle tanıs¸maya bas¸layan Tanzimataydınının esaret olgusuna yo¨nelttigˆi bir eles¸tiri olarak da o¨ne c¸ıkar.
Romanın 1888 yılında yapılan ilk baskısını 1924 yılında yayımlanannu¨shayla kars¸ılas¸tırarak hazırlanan eles¸tirel basımda bu sayede,hem yazarın hem de bahsedilen do¨nemlerin edebiyat anlayıs¸ındakidegˆis¸im go¨sterilirken, aynı zamanda dipnotlarla, gu¨nu¨mu¨zokurunun metni ve metnin gec¸tigˆi zamanı daha detaylı bir bic¸imdeanlamasının da imka^nı yaratılıyor.
"[Samipas¸azade Sezai'nin] eserinin en bu¨yu¨k meziyeti tasvirlerininfevkalade olmasıyla beraber fenn u¨ hakikat dairesindenc¸ıkmamasıdır."
NAMIK KEMAL
Samipas¸azade Sezai, Sergu¨zes¸t'te do¨neminin en bu¨yu¨k toplumsalgerc¸eklerinden biri olan esirligˆin yakıcılıgˆını tu¨m yo¨nleriyleanlatıyor.
Samipas¸azade Sezai'nin, Kafkasya'da esir tu¨ccarları tarafındankac¸ırılan ve memleketinden uzaklara, I·stanbul'a getirilen ku¨c¸u¨kDilber'in genc¸ bir kadın olma su¨recinde yas¸adıgˆı acıları, konaklardac¸ektigˆi zorlukları, as¸ka dair hayal kırıklıklarını anlattıgˆı Sergu¨zes¸t,aynı zamanda o¨zgu¨rlu¨kc¸u¨ fikirlerle tanıs¸maya bas¸layan Tanzimataydınının esaret olgusuna yo¨nelttigˆi bir eles¸tiri olarak da o¨ne c¸ıkar.
Romanın 1888 yılında yapılan ilk baskısını 1924 yılında yayımlanannu¨shayla kars¸ılas¸tırarak hazırlanan eles¸tirel basımda bu sayede,hem yazarın hem de bahsedilen do¨nemlerin edebiyat anlayıs¸ındakidegˆis¸im go¨sterilirken, aynı zamanda dipnotlarla, gu¨nu¨mu¨zokurunun metni ve metnin gec¸tigˆi zamanı daha detaylı bir bic¸imdeanlamasının da imka^nı yaratılıyor.
"[Samipas¸azade Sezai'nin] eserinin en bu¨yu¨k meziyeti tasvirlerininfevkalade olmasıyla beraber fenn u¨ hakikat dairesindenc¸ıkmamasıdır."
NAMIK KEMAL
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 84,70 | 84,70 |
2 | 44,04 | 88,09 |
3 | 30,49 | 91,48 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 84,70 | 84,70 |
2 | 44,04 | 88,09 |
3 | 30,49 | 91,48 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 84,70 | 84,70 |
2 | 44,04 | 88,09 |
3 | 30,49 | 91,48 |