"Kum pist, tribün, yedekte dolaştırılan atlar, ekserisi aşina olduğum simalar,piste çıkan atlar, ata binmek için çalışan jokeyler, işini bitirmiş çayını içenseyisler, simitçiler, tribünde kronometre tutanlar, ahırlar, içeride bir sürüotomobil. Bir yaz sabahı Veliefendi, bir ilkbahar sabahı Kızılçullu ve birsonbahar sabahı Ankara Hipodromunda da aynı manzara görünür. (...)Civar, hep atçıların toplandıkları kahvelerle dolu. At sahibinden seyisine,meraklısından müşterek bahisçisine kadar bu kahvelerde hepsine rastlamakkabil. Yattığınız otelde, akşam yemek yediğiniz lokantada hep attan veyarıştan bahsediliyor."
Osmanlı'nın son döneminden günümüze kadar, Türkiye'de at yarışlarıâleminin rengârenk bir hikâyesi… Yarışların kurumsal çerçevesinden yarışmekânlarına, yetiştiriciler ve jokeylerden atların nakil koşullarına kadar,her yönüyle tarihsel değişim süreci… Sevgilisine mektuplarında yarıştüyoları veren Orhan Veli'den At'a Senfoni'yi yazan Necip Fazıl'a, at ve yarıştutkunları… Bahis "rejimi", "altılı ganyancılık"… Yarış bültenleri, tahmincilerive spikerleriyle kendine özgü at yarışı "medyası"...Ozan Torun'un olağanüstü ayrıntılı çalışması Son Ayakta KimGeldi?, çok yönlü bir kültür tarihi niteliğinde. Gündelik hayata, eğlenceendüstrisine, onlarla birlikte medenileşme ve modernleşme algısının tarihselseyrine geniş açılı bir bakış sağlıyor.
"Kum pist, tribün, yedekte dolaştırılan atlar, ekserisi aşina olduğum simalar,piste çıkan atlar, ata binmek için çalışan jokeyler, işini bitirmiş çayını içenseyisler, simitçiler, tribünde kronometre tutanlar, ahırlar, içeride bir sürüotomobil. Bir yaz sabahı Veliefendi, bir ilkbahar sabahı Kızılçullu ve birsonbahar sabahı Ankara Hipodromunda da aynı manzara görünür. (...)Civar, hep atçıların toplandıkları kahvelerle dolu. At sahibinden seyisine,meraklısından müşterek bahisçisine kadar bu kahvelerde hepsine rastlamakkabil. Yattığınız otelde, akşam yemek yediğiniz lokantada hep attan veyarıştan bahsediliyor."
Osmanlı'nın son döneminden günümüze kadar, Türkiye'de at yarışlarıâleminin rengârenk bir hikâyesi… Yarışların kurumsal çerçevesinden yarışmekânlarına, yetiştiriciler ve jokeylerden atların nakil koşullarına kadar,her yönüyle tarihsel değişim süreci… Sevgilisine mektuplarında yarıştüyoları veren Orhan Veli'den At'a Senfoni'yi yazan Necip Fazıl'a, at ve yarıştutkunları… Bahis "rejimi", "altılı ganyancılık"… Yarış bültenleri, tahmincilerive spikerleriyle kendine özgü at yarışı "medyası"...Ozan Torun'un olağanüstü ayrıntılı çalışması Son Ayakta KimGeldi?, çok yönlü bir kültür tarihi niteliğinde. Gündelik hayata, eğlenceendüstrisine, onlarla birlikte medenileşme ve modernleşme algısının tarihselseyrine geniş açılı bir bakış sağlıyor.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 204,05 | 204,05 |
2 | 104,07 | 208,13 |
3 | 70,74 | 212,21 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 204,05 | 204,05 |
2 | 104,07 | 208,13 |
3 | 70,74 | 212,21 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 204,05 | 204,05 |
2 | 104,07 | 208,13 |
3 | 70,74 | 212,21 |