Klasik İslâmî ilimlerden biri olan tasavvufun, insan tutum ve davranışları üzerine çalışmasıyla da dikkat çeken bir dini disiplin olarak, günümüz psikolojisinde ele alınan mevzulardan biri olan kişilik ve benlik gelişimi konusuna katkı sunabilecek bir potansiyele sahip olduğunu söylemek mümkündür. Çünkü tasavvuf, ruhun manevi kabiliyetlerinin insan benine yerleşmesi ve böylece manevi kişilik ve benlik gelişimini amaçlayan ilmî bir disiplindir. Bu nedenle Sûfî geleneğin ortaya koyduğu tecrübî bilgi ve uygulamalar insanın mahiyetini keşfetme konusunda geçmişte olduğu gibi günümüzde de bireysel ve toplumsal planda katkı sunmaya çalışmaktadır. Resmi olarak yasaklanmasına rağmen tarikatların günümüz Türkiye'sinde ve hatta dünyada hala işlevsel olması bu fikrimizi destekler mahiyettedir. Ayrıca İslam dinini kabul eden mühtedilerin bir kısmının da tasavvuf ilmi ve geleneği üzerinden din değiştirdiklerini hesaba katarsak Sûfî geleneğin etkisi daha iyi anlaşılacaktır. Bununla birlikte, psikolojik sıkıntı ve travma yaşayan bireylerin Sûfî söylem ve uygulamalardan etkilenerek ruhsal sağlıklarını kazanmaları da önemli bir göstergedir. Dini ve manevi eğilimlere ilgi duyan psikologların ve psikiyatrların Sûfî gelenekten istifade ederek hastalarına şifa dağıtmaları durumu daha da önemli hale getirmektedir.
Birinci kitabı 'Sûfî Psikolojisi Yazıları I' adıyla daha önce yayımlamıştık. İkinci kitabımızı ise 'Sûfî Psikolojisi Yazıları II' adıyla şimdi yayınlıyoruz.
Klasik İslâmî ilimlerden biri olan tasavvufun, insan tutum ve davranışları üzerine çalışmasıyla da dikkat çeken bir dini disiplin olarak, günümüz psikolojisinde ele alınan mevzulardan biri olan kişilik ve benlik gelişimi konusuna katkı sunabilecek bir potansiyele sahip olduğunu söylemek mümkündür. Çünkü tasavvuf, ruhun manevi kabiliyetlerinin insan benine yerleşmesi ve böylece manevi kişilik ve benlik gelişimini amaçlayan ilmî bir disiplindir. Bu nedenle Sûfî geleneğin ortaya koyduğu tecrübî bilgi ve uygulamalar insanın mahiyetini keşfetme konusunda geçmişte olduğu gibi günümüzde de bireysel ve toplumsal planda katkı sunmaya çalışmaktadır. Resmi olarak yasaklanmasına rağmen tarikatların günümüz Türkiye'sinde ve hatta dünyada hala işlevsel olması bu fikrimizi destekler mahiyettedir. Ayrıca İslam dinini kabul eden mühtedilerin bir kısmının da tasavvuf ilmi ve geleneği üzerinden din değiştirdiklerini hesaba katarsak Sûfî geleneğin etkisi daha iyi anlaşılacaktır. Bununla birlikte, psikolojik sıkıntı ve travma yaşayan bireylerin Sûfî söylem ve uygulamalardan etkilenerek ruhsal sağlıklarını kazanmaları da önemli bir göstergedir. Dini ve manevi eğilimlere ilgi duyan psikologların ve psikiyatrların Sûfî gelenekten istifade ederek hastalarına şifa dağıtmaları durumu daha da önemli hale getirmektedir.
Birinci kitabı 'Sûfî Psikolojisi Yazıları I' adıyla daha önce yayımlamıştık. İkinci kitabımızı ise 'Sûfî Psikolojisi Yazıları II' adıyla şimdi yayınlıyoruz.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 250,00 | 250,00 |
2 | 130,00 | 260,00 |
3 | 90,00 | 270,00 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 250,00 | 250,00 |
2 | 130,00 | 260,00 |
3 | 90,00 | 270,00 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 250,00 | 250,00 |
2 | 130,00 | 260,00 |
3 | 90,00 | 270,00 |