İçinde yaşadığımız toplumun kültürel yapılanmasına baktığımızda kitlesellik, popülerlik, enformasyon ve tüketim gibi kavramlarda odaklanan popüler/ kitle kültürünün asıl işlevinin çeşitli manipülasyonlarla tahakküm yaratmak olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Popüler/ kitle kültürü egemen ideolojinin olduğu kadar ekonomik iktidarın; tüketim ideolojisinin temel amaçlarına hizmet eder. Kültür sektörünün sürekli olarak ticarileşmesi ve yeni iletişim teknolojisinde de buna paralel gelişmelerin görülmesi; insanları kültürel endüstriyel ve siyasal iktidar odaklarının kucağına itilivermiştir. Bu durum, başta kitle iletişim araçları olmak üzere, davranış üretimi temelinde şekillenen kültür endüstrisinin de ticari bir görünüme büründürülmesine ve devlet iktidarıyla organik bir ilişki kurulmasına neden olmuştur. Tahakküm/kültür endüstrisinin ideolojik amaçlarını irdelerken medyanın manipülasyon yaratma işlevini bu çerçevede hatırlamak gerekir.
Geldiğimiz aşama; aslında bir Batı Avrupa imalatı olan tüketim kültürünün, bilim ve siyasetin eşliğinde, endüstri toplumunda ifadesini bulan birkaç yüz yıllık toplumsal yaşamın tümünü kapsayan yeni bir davranışın/dünya görüşünün hissedildiği aşamadır. Günümüzde kaçınılmaz bir evrensellik veya globalleşme olarak kendini kabul ettiren yeni dünya düzeninin, Batı Avrupa'da tamamlanan ve oradan bütün dünyaya yayılan bir tür batılılaşma olduğu ve yeni bir tahakküm biçimi olarak gerçekleşen bir durumdur söz konusun olan.
Yazar, tahakküm/kültür endüstrisinin ideolojik amaçlarını irdelerken medyanın manipülasyon yaratma işlevinin nasıl işlediğini de gözler önüne seriyor.
İçinde yaşadığımız toplumun kültürel yapılanmasına baktığımızda kitlesellik, popülerlik, enformasyon ve tüketim gibi kavramlarda odaklanan popüler/ kitle kültürünün asıl işlevinin çeşitli manipülasyonlarla tahakküm yaratmak olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Popüler/ kitle kültürü egemen ideolojinin olduğu kadar ekonomik iktidarın; tüketim ideolojisinin temel amaçlarına hizmet eder. Kültür sektörünün sürekli olarak ticarileşmesi ve yeni iletişim teknolojisinde de buna paralel gelişmelerin görülmesi; insanları kültürel endüstriyel ve siyasal iktidar odaklarının kucağına itilivermiştir. Bu durum, başta kitle iletişim araçları olmak üzere, davranış üretimi temelinde şekillenen kültür endüstrisinin de ticari bir görünüme büründürülmesine ve devlet iktidarıyla organik bir ilişki kurulmasına neden olmuştur. Tahakküm/kültür endüstrisinin ideolojik amaçlarını irdelerken medyanın manipülasyon yaratma işlevini bu çerçevede hatırlamak gerekir.
Geldiğimiz aşama; aslında bir Batı Avrupa imalatı olan tüketim kültürünün, bilim ve siyasetin eşliğinde, endüstri toplumunda ifadesini bulan birkaç yüz yıllık toplumsal yaşamın tümünü kapsayan yeni bir davranışın/dünya görüşünün hissedildiği aşamadır. Günümüzde kaçınılmaz bir evrensellik veya globalleşme olarak kendini kabul ettiren yeni dünya düzeninin, Batı Avrupa'da tamamlanan ve oradan bütün dünyaya yayılan bir tür batılılaşma olduğu ve yeni bir tahakküm biçimi olarak gerçekleşen bir durumdur söz konusun olan.
Yazar, tahakküm/kültür endüstrisinin ideolojik amaçlarını irdelerken medyanın manipülasyon yaratma işlevinin nasıl işlediğini de gözler önüne seriyor.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 64,80 | 64,80 |
2 | 33,05 | 66,10 |
3 | 22,46 | 67,39 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 64,80 | 64,80 |
2 | 33,05 | 66,10 |
3 | 22,46 | 67,39 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 64,80 | 64,80 |
2 | 33,05 | 66,10 |
3 | 22,46 | 67,39 |