Gu¨nu¨mu¨zde kaliteli ve verimli yaşam, ne yazık ki sadece fazla performans ve fazla tu¨ketim anlamına geliyor. İnsanların durmadan u¨rettiği ve aynı hızla tu¨kettiği mekanik bir yaşam biçiminin propagandası yapılıyor. Hayatı yalnızca iş ve performans açısından değerlendiren bu yaklaşımı eleştiren Byung-Chul Han ise Tefekku¨r Yaşamı'nda, iyi bir yaşamı temsil edenin tam da hiçbir şey u¨retmeyen "eylemsizlik" olduğunu unuttuğumuz gerçeğini bizlere hatırlatıyor. Ona göre insanı insan yapan esas şey, onun eylemsizliğidir. Sadece uyaran ve tepki, ihtiyaç ve tatmin, sorun ve çözu¨m, amaç ve eylem temelli bir yaşamı çıplak hayvan yaşamına benzeten Chul Han, hayatta kalma kaygısının ve salt yaşama zorluğunun bittiği noktada gerçek insan yaşamının başladığını öne su¨ru¨yor.
Eylemsizliğin kendi mantığı, kendi dili, kendi zamansallığı, kendi mimarisi, kendi görkemi, hatta kendi bu¨yu¨su¨ olduğunu savunan Chul Han, toplumumuzdaki mevcut krizin çok farklı bir yaşam
tarzını gerektirdiğini göstererek, dur durak bilmeyen faaliyetlerimize bir son vermemizi ve tam da duraklama anlarında gerçekleşen bu sihre hayatlarımızda yer açmamızı istiyor.
Byung-Chul Han bu kez, hareketsiz kalma sanatına bir övgu¨ niteliğindeki Tefekku¨r Yaşamı ile Ketebe'de okurlarıyla buluşuyor.
Gu¨nu¨mu¨zde kaliteli ve verimli yaşam, ne yazık ki sadece fazla performans ve fazla tu¨ketim anlamına geliyor. İnsanların durmadan u¨rettiği ve aynı hızla tu¨kettiği mekanik bir yaşam biçiminin propagandası yapılıyor. Hayatı yalnızca iş ve performans açısından değerlendiren bu yaklaşımı eleştiren Byung-Chul Han ise Tefekku¨r Yaşamı'nda, iyi bir yaşamı temsil edenin tam da hiçbir şey u¨retmeyen "eylemsizlik" olduğunu unuttuğumuz gerçeğini bizlere hatırlatıyor. Ona göre insanı insan yapan esas şey, onun eylemsizliğidir. Sadece uyaran ve tepki, ihtiyaç ve tatmin, sorun ve çözu¨m, amaç ve eylem temelli bir yaşamı çıplak hayvan yaşamına benzeten Chul Han, hayatta kalma kaygısının ve salt yaşama zorluğunun bittiği noktada gerçek insan yaşamının başladığını öne su¨ru¨yor.
Eylemsizliğin kendi mantığı, kendi dili, kendi zamansallığı, kendi mimarisi, kendi görkemi, hatta kendi bu¨yu¨su¨ olduğunu savunan Chul Han, toplumumuzdaki mevcut krizin çok farklı bir yaşam
tarzını gerektirdiğini göstererek, dur durak bilmeyen faaliyetlerimize bir son vermemizi ve tam da duraklama anlarında gerçekleşen bu sihre hayatlarımızda yer açmamızı istiyor.
Byung-Chul Han bu kez, hareketsiz kalma sanatına bir övgu¨ niteliğindeki Tefekku¨r Yaşamı ile Ketebe'de okurlarıyla buluşuyor.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 143,28 | 143,28 |
2 | 74,51 | 149,01 |
3 | 51,58 | 154,74 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 143,28 | 143,28 |
2 | 74,51 | 149,01 |
3 | 51,58 | 154,74 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 143,28 | 143,28 |
2 | 74,51 | 149,01 |
3 | 51,58 | 154,74 |