Radyoda "arkası yarın" olarak başlayıp, televizyona olduğu gibi uyarlanan ve daha sonraları televizyonun en önemli program türlerinden biri haline gelen televizyon dramalarına izleyicilerin ilgisi günümüzde de devam etmektedir. 1960'lı yıllarda izleyicilerin yapımcılara veya kanallara mektuplar yazması, programların yayın hayatına devam edip etmemesi veya drama karakterinin ön plana çıkarılması konusunda etkili olan bir katılım davranışıydı. İnternet öncesi dönemde izleyicilerin televizyon dramalarına katılımları bültenler ve mektuplar aracığıyla sınırlı bir şekilde gerçekleşmekteydi. Sınırlı olarak başlayan izleyici katılımı, yakınsama çağında sosyal medya platformları aracılığıyla anındalık olgusuna kavuşarak tutum ve davranış açısından çeşitlilik kazanmıştır. Geleneksel medya araçlarının yeni iletişim teknolojilerini yakınsadığı süreçte izleyici katılımının sınırları ve katılım kültürünün evreni genişlemiştir. Bu kitapta izleyici mektupları ile başlayan izleyici katılımının internetle birlikte sosyal medya platformlarına evrilme süreci ortaya konulmaya çalışılmıştır. Medya yakınsaması bağlamında, televizyon dramalarının sosyal medya platformlarını kullanım biçimleri doğrultusunda, izleyicilerin bu platformlara katılım tutum ve davranışları ile bu katılımın amaç ve düzeyleri "katılımcı kültür" kavramından hareketle detaylı bir şekilde ele alınmıştır. Bu doğrultuda, televizyon dramalarını izleyen ve sosyal medya kullanan bireylerin katılım tutum ve davranışlarını tespit etmeye yönelik ölçek geliştirilmiştir. Analiz edilen veriler televizyon dramaları bağlamında, katılımcıların sosyal medya platformlarında çok çeşitli katılım tutum ve davranışları gösterdiğini, sosyal medya platformlarının katılımcı kültürün evrenini genişlettiğini ortaya koymuştur.
Radyoda "arkası yarın" olarak başlayıp, televizyona olduğu gibi uyarlanan ve daha sonraları televizyonun en önemli program türlerinden biri haline gelen televizyon dramalarına izleyicilerin ilgisi günümüzde de devam etmektedir. 1960'lı yıllarda izleyicilerin yapımcılara veya kanallara mektuplar yazması, programların yayın hayatına devam edip etmemesi veya drama karakterinin ön plana çıkarılması konusunda etkili olan bir katılım davranışıydı. İnternet öncesi dönemde izleyicilerin televizyon dramalarına katılımları bültenler ve mektuplar aracığıyla sınırlı bir şekilde gerçekleşmekteydi. Sınırlı olarak başlayan izleyici katılımı, yakınsama çağında sosyal medya platformları aracılığıyla anındalık olgusuna kavuşarak tutum ve davranış açısından çeşitlilik kazanmıştır. Geleneksel medya araçlarının yeni iletişim teknolojilerini yakınsadığı süreçte izleyici katılımının sınırları ve katılım kültürünün evreni genişlemiştir. Bu kitapta izleyici mektupları ile başlayan izleyici katılımının internetle birlikte sosyal medya platformlarına evrilme süreci ortaya konulmaya çalışılmıştır. Medya yakınsaması bağlamında, televizyon dramalarının sosyal medya platformlarını kullanım biçimleri doğrultusunda, izleyicilerin bu platformlara katılım tutum ve davranışları ile bu katılımın amaç ve düzeyleri "katılımcı kültür" kavramından hareketle detaylı bir şekilde ele alınmıştır. Bu doğrultuda, televizyon dramalarını izleyen ve sosyal medya kullanan bireylerin katılım tutum ve davranışlarını tespit etmeye yönelik ölçek geliştirilmiştir. Analiz edilen veriler televizyon dramaları bağlamında, katılımcıların sosyal medya platformlarında çok çeşitli katılım tutum ve davranışları gösterdiğini, sosyal medya platformlarının katılımcı kültürün evrenini genişlettiğini ortaya koymuştur.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 273,60 | 273,60 |
2 | 139,54 | 279,07 |
3 | 94,85 | 284,54 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 273,60 | 273,60 |
2 | 139,54 | 279,07 |
3 | 94,85 | 284,54 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 273,60 | 273,60 |
2 | 139,54 | 279,07 |
3 | 94,85 | 284,54 |