"Televizyon ve İzleyici Türkiye'de Dönüşen Televizyon Kültürü ve İzleyici" adlı bu çalışma televizyonun toplum hayatına girdiği ilk yıllardan bugüne üzerinde en çok tartışılan alanları ve bu alanların ilişkisini, televizyon- izleyici ilişkisini tartışmaktadır. Medya alanında yaşanan dönüşümlere bağlı olarak bugün yeni medya/sosyal medya tartışmaları içinden televizyon-izleyici ilişkisine yeni bir gözle bakmaya çabalamaktadır. Kitap, dünyada yaşanan bu değişim ve dönüşümlerin Türkiye ölçeğinde yaptığı etkileri, 1990 sonrası değişen yayıncılık alanı, anlayışı ve dönüşen televizyon kültürü bağlamında ortaya koymaktadır. Televizyon kültürümüzde yaşanan değişimin bir göstergesi olarak kabul edebileceğimiz televizyon programları ve program türlerindeki farklılaşmalar, popüler iki alt tür (durum komedisi, polisiye) çerçevesinde çözümlenmektedir. Türkiye'de televizyon izleyicisinin en çok ilgi gösterdiği bu iki popüler alt türe ait örnek metinler, izleyicisinin okuma pratikleri ile bir arada analiz edilmektedir. Kitabın medya çalışmalarına özgün katkısı, Türkiye'de yeni medya/sosyal medya tartışmaları içinde, bu medyayı etkin kullandığı düşünülen gençlerle yaptığı alan araştırmalarıdır. Gençlerin internet ile kurduğu ilişki ve gündelik yaşam pratikleri içindeki yeri üniversiteli gençlerle yapılan odak grup görüşmelerle ortaya konmaktadır. Sosyal medyayı kullanan gençlerin, bu mecralardaki tartışma ve paylaşımları da popüler televizyon metinleri üzerinden sunulmaktadır. Yeni medya içinde ortaya çıkan yeni televizyon izleyiciliği olgusu, geleneksel izleme pratiklerimiz ile karşılaştırmalı olarak tartışılmaktadır. Bugün izleyicinin televizyon ile kurduğu ilişki eskisinden farklıdır ve sürekli bir değişim hali içindedir. Kitap bu dönüşümün; eski ile yeninin birlikteliğinin ve yarışının izlerini sürer.
"Televizyon ve İzleyici Türkiye'de Dönüşen Televizyon Kültürü ve İzleyici" adlı bu çalışma televizyonun toplum hayatına girdiği ilk yıllardan bugüne üzerinde en çok tartışılan alanları ve bu alanların ilişkisini, televizyon- izleyici ilişkisini tartışmaktadır. Medya alanında yaşanan dönüşümlere bağlı olarak bugün yeni medya/sosyal medya tartışmaları içinden televizyon-izleyici ilişkisine yeni bir gözle bakmaya çabalamaktadır. Kitap, dünyada yaşanan bu değişim ve dönüşümlerin Türkiye ölçeğinde yaptığı etkileri, 1990 sonrası değişen yayıncılık alanı, anlayışı ve dönüşen televizyon kültürü bağlamında ortaya koymaktadır. Televizyon kültürümüzde yaşanan değişimin bir göstergesi olarak kabul edebileceğimiz televizyon programları ve program türlerindeki farklılaşmalar, popüler iki alt tür (durum komedisi, polisiye) çerçevesinde çözümlenmektedir. Türkiye'de televizyon izleyicisinin en çok ilgi gösterdiği bu iki popüler alt türe ait örnek metinler, izleyicisinin okuma pratikleri ile bir arada analiz edilmektedir. Kitabın medya çalışmalarına özgün katkısı, Türkiye'de yeni medya/sosyal medya tartışmaları içinde, bu medyayı etkin kullandığı düşünülen gençlerle yaptığı alan araştırmalarıdır. Gençlerin internet ile kurduğu ilişki ve gündelik yaşam pratikleri içindeki yeri üniversiteli gençlerle yapılan odak grup görüşmelerle ortaya konmaktadır. Sosyal medyayı kullanan gençlerin, bu mecralardaki tartışma ve paylaşımları da popüler televizyon metinleri üzerinden sunulmaktadır. Yeni medya içinde ortaya çıkan yeni televizyon izleyiciliği olgusu, geleneksel izleme pratiklerimiz ile karşılaştırmalı olarak tartışılmaktadır. Bugün izleyicinin televizyon ile kurduğu ilişki eskisinden farklıdır ve sürekli bir değişim hali içindedir. Kitap bu dönüşümün; eski ile yeninin birlikteliğinin ve yarışının izlerini sürer.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 150,10 | 150,10 |
2 | 78,05 | 156,10 |
3 | 54,04 | 162,11 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 150,10 | 150,10 |
2 | 78,05 | 156,10 |
3 | 54,04 | 162,11 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 150,10 | 150,10 |
2 | 78,05 | 156,10 |
3 | 54,04 | 162,11 |