Müzik Teorisi, Müziksel İşitme ve Müziksel Okuma Eğitimi denince akla gelen alt başlıklar teorik bilgiler, tek ve çok sesli işitmedir ve solfejdir. Teori, bu dersin olmazsa olmazı notalar, suslar, nota değerleri, ölçü, donanım değiştirici işaret ve daha birçok temel teorik bilgi bütünüdür. Solfej, zihninizde işittiğimiz frekanslar silsilesini nota ismi ve ritmik yapısıyla söyleme işidir ve şu an için bu iki başlık da kitabın mevzuu değillerdir. İşitmeyi alt dalları ile birlikte düşünecek olursak; çalınan bir ses, aralık, akor, melodi veya çoksesli yapıyı işitip anlayıp adlandırmadır. İşte bu çalışmamızda, işitme denince ilk düşünülen yapılardan biri olan, basit manada tek sesli melodik kümelerin tanınıp isimlendirilmesinin ve yine basit ritmik kalıplar kullanılarak zamanın bölünmesi marifetiyle porte üzerine yazma işi olan dikte çalışmaları üzerinde, başlangıç seviyesinde yazılan örneklerle durulmuştur.
Her biri orijinal melodilerden oluşan bu dikteler; kolaydan zora, basitten karmaşığa prensipleri göz önünde bulundurularak hazırlanmıştır. Başlangıç seviyesi dikkate alınarak, dikteler sadece do, fa, sol majör; la, re ve mi minör tonlarında yazılmıştır. Usul tercihleri de anlaşılması daha kolay olması adına, 2/4, 4/4 ve 3/4' lük basit usullerden yapılmıştır. Yine aynı prensipler üzerinde durularak; dikteler hazırlanırken, ses atlamalarına ehemmiyet gösterilmiş, tercihen melodiler oluşturulurken sıralı seslerden meydana gelmesine azami gayret gösterilmiştir. Ritmik çeşitlilikte de başlangıç seviyesi düşünülerek, daha çok ikilik, dörtlük, sekizlik ve noktalı dörtlük notaları ile dörtlük sus işareti tercih edilmiştir.
Dikteler çalışılırken kısım kısım çalınması, daha sonra birleştirilmesi ve öğrencinin yazıp anlayabileceği bir tempoda çalınması ayrıca tavsiye edilmektedir.
Müzik Teorisi, Müziksel İşitme ve Müziksel Okuma Eğitimi denince akla gelen alt başlıklar teorik bilgiler, tek ve çok sesli işitmedir ve solfejdir. Teori, bu dersin olmazsa olmazı notalar, suslar, nota değerleri, ölçü, donanım değiştirici işaret ve daha birçok temel teorik bilgi bütünüdür. Solfej, zihninizde işittiğimiz frekanslar silsilesini nota ismi ve ritmik yapısıyla söyleme işidir ve şu an için bu iki başlık da kitabın mevzuu değillerdir. İşitmeyi alt dalları ile birlikte düşünecek olursak; çalınan bir ses, aralık, akor, melodi veya çoksesli yapıyı işitip anlayıp adlandırmadır. İşte bu çalışmamızda, işitme denince ilk düşünülen yapılardan biri olan, basit manada tek sesli melodik kümelerin tanınıp isimlendirilmesinin ve yine basit ritmik kalıplar kullanılarak zamanın bölünmesi marifetiyle porte üzerine yazma işi olan dikte çalışmaları üzerinde, başlangıç seviyesinde yazılan örneklerle durulmuştur.
Her biri orijinal melodilerden oluşan bu dikteler; kolaydan zora, basitten karmaşığa prensipleri göz önünde bulundurularak hazırlanmıştır. Başlangıç seviyesi dikkate alınarak, dikteler sadece do, fa, sol majör; la, re ve mi minör tonlarında yazılmıştır. Usul tercihleri de anlaşılması daha kolay olması adına, 2/4, 4/4 ve 3/4' lük basit usullerden yapılmıştır. Yine aynı prensipler üzerinde durularak; dikteler hazırlanırken, ses atlamalarına ehemmiyet gösterilmiş, tercihen melodiler oluşturulurken sıralı seslerden meydana gelmesine azami gayret gösterilmiştir. Ritmik çeşitlilikte de başlangıç seviyesi düşünülerek, daha çok ikilik, dörtlük, sekizlik ve noktalı dörtlük notaları ile dörtlük sus işareti tercih edilmiştir.
Dikteler çalışılırken kısım kısım çalınması, daha sonra birleştirilmesi ve öğrencinin yazıp anlayabileceği bir tempoda çalınması ayrıca tavsiye edilmektedir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 105,86 | 105,86 |
2 | 53,99 | 107,98 |
3 | 36,70 | 110,09 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 105,86 | 105,86 |
2 | 53,99 | 107,98 |
3 | 36,70 | 110,09 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 105,86 | 105,86 |
2 | 53,99 | 107,98 |
3 | 36,70 | 110,09 |