"Doğumundan ölümüne kadar birey, üç farklı dünyanın uyarımları ile hayatını şekillendirirken, her uyarım için ayrı bir yapıya, ayrı bir bireye ve ayrı bir kimliğe bürünür. Bir yanda doğumundan itibaren kendine eşlik eden yaratısal etkiler (genetik yatkınlık), psikolojik etkiler ve yaşamsal tecrübeler ile oluşup gelişen ego-kimliği, bir yanda ait olduğu sınıfın, mesleğin, çevrenin sınırlarını belirlediği sosyal kimliği, diğer yanda ise içinde yaşadığı toplumun normları, gelenekleri, yasaları, inançları, toplumsal davranış ve tutumları, kolektif hafızanın oluşturduğu kültürel kimlik. Her birey, üç farklı başkarakteri canlandıran aktör gibidir. Hangi rolün birey tarafından daha çok içselleştirildiği ve gündelik hayata yansıtıldığı, bireyin kişilerarası iletişim stratejisini belirlemektedir."
Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi ve farklı üniversitelerin öğretim elemanları ile lisansüstü öğrencilerinin bir araya gelerek kişilerarası iletişim disiplinine mütevazı bir katkı sağlamak amacıyla kaleme aldıkları "İletişim Çalışmaları" adlı eserin devamı olan bu çalışmada; kimlik konusunun algı boyutu ele alınarak, aynı uyarımların her bireyde nasıl başkalaştığına değinilmiş, ego kimliğinin öznelliği, imaj yönetiminin ardındaki nedenleri vurgulanmıştır. Her bir uyarımın başka bir atıfa, başka bir imgeleme, farklı bir anlama dönüşmesinin ardındaki bireysel, toplumsal, geleneksel, yönetimsel ve ideolojik etkenler ele alınmıştır.
"Doğumundan ölümüne kadar birey, üç farklı dünyanın uyarımları ile hayatını şekillendirirken, her uyarım için ayrı bir yapıya, ayrı bir bireye ve ayrı bir kimliğe bürünür. Bir yanda doğumundan itibaren kendine eşlik eden yaratısal etkiler (genetik yatkınlık), psikolojik etkiler ve yaşamsal tecrübeler ile oluşup gelişen ego-kimliği, bir yanda ait olduğu sınıfın, mesleğin, çevrenin sınırlarını belirlediği sosyal kimliği, diğer yanda ise içinde yaşadığı toplumun normları, gelenekleri, yasaları, inançları, toplumsal davranış ve tutumları, kolektif hafızanın oluşturduğu kültürel kimlik. Her birey, üç farklı başkarakteri canlandıran aktör gibidir. Hangi rolün birey tarafından daha çok içselleştirildiği ve gündelik hayata yansıtıldığı, bireyin kişilerarası iletişim stratejisini belirlemektedir."
Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi ve farklı üniversitelerin öğretim elemanları ile lisansüstü öğrencilerinin bir araya gelerek kişilerarası iletişim disiplinine mütevazı bir katkı sağlamak amacıyla kaleme aldıkları "İletişim Çalışmaları" adlı eserin devamı olan bu çalışmada; kimlik konusunun algı boyutu ele alınarak, aynı uyarımların her bireyde nasıl başkalaştığına değinilmiş, ego kimliğinin öznelliği, imaj yönetiminin ardındaki nedenleri vurgulanmıştır. Her bir uyarımın başka bir atıfa, başka bir imgeleme, farklı bir anlama dönüşmesinin ardındaki bireysel, toplumsal, geleneksel, yönetimsel ve ideolojik etkenler ele alınmıştır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 144,00 | 144,00 |
2 | 73,44 | 146,88 |
3 | 49,92 | 149,76 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 144,00 | 144,00 |
2 | 73,44 | 146,88 |
3 | 49,92 | 149,76 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 144,00 | 144,00 |
2 | 73,44 | 146,88 |
3 | 49,92 | 149,76 |