Sevgili Türk Edebiyatı okurları
Dergimizi elli yıldır yaşatan ve 586. sayıya ulaştıran siz gönül erlerini saygıyla selamlıyorum. Çetin zamanlardan geçtiğimiz bir dönemde, bu ağır ekonomik şartlar altında da dergimize olan desteklerinizi esirgemediğiniz için sizlere minnettarız.
Dergimizin bu sayısında hem dosya konusunun hem de dosya yazarlarının belirlenmesinde bizlere yardımcı olan ve dosya tamamlanana kadar da bu süreci yakından takip eden sevgili dostlarım Ömür Ceylan, Nagehan Uçan Eke ve Gökhan Tunç'a teşekkür ediyorum. "Anlamın Büyülü Yolculuğu: Metafor" başlığı ile okuyucularımızı selamladığımız 586. sayımızın, büyük ilgiyle karşılanacağından ve meraklıları tarafından özel notlarla arşivleneceğinden eminim.
Ağustos ayı, Türk tarihinde Malazgirt Meydan Muharebesi gibi Anadolu'nun kapılarını açan, Sakarya Meydan Muharebesi gibi Anadolu'nun kapılarını işgale kapatan zaferlerimizin yaşandığı aydır. Ağustos, aynı zamanda Türk milletinin bu büyük zaferlerini mısralarıyla taçlandıran destan şairimiz Niyazi Yıldırım Gençosmanoğlu'nun da Hakk'a yürüdüğü ay. N. Yıldırım Gençosmanoğlu'nu, ölümünün 30. yıl dönümünde İsa Kocakaplan'ın ona ithaf ettiği yazıyla anıyor ve bizi şiirleriyle zaferler çağına döndüren Gençosmanoğlu üstadımıza Tanrı'dan rahmet diliyoruz.
Ahmet Hamdi Tanpınar, şüphesiz edebiyatımızın en yüce burçlarından biri ve okundukça yeniden keşfedilen ve çoğalan bir değer. Vahdettin Oktay Beyazlı bu sayımızda, onun şiirlerindeki "hayvan" imgeleri üzerinde duruyor.
Bu sayımızda Cemal Kurnaz hocamızla, Ötüken Neşriyat'tan çıkan Toroslarda Bir Köy: Taşlıca adlı eseri üzerine konuştuk. Cemal Kurnaz'ın, bu eseriyle kendi köyünden yola çıkarak edebiyatımıza, dilimize, geleneğimize, medeniyetimize ışık tuttuğunu görüyoruz.
Bu ayki dosyamızda, söze yüklenen anlamı zenginleştiren, söze yeni manalar yükleyen bir kavramı "metafor"u işledik. Ziya Avşar, iki dil düzeyi arasında bir geçit olarak ifade ediyor bu kavramı ve mana dilberinin yüzündeki yüz kat duvak metaforuyla izah ediyor. Pervin Çapan, makalesinde "dar" ve "geniş" kelimelerinin dilimiz içindeki mana kainatına vurgu yaparak bu kelimelerle inşa edilen anlamlar üzerine okumalar gerçekleştiriyor. Oktay Yivli, imge-metafor ilişkisi ve tipoloji üzerinde de analizler yaptığı yazısında kavramsal bir çerçeve çizerek metaforik yapılar üzerinde duruyor. Kayhan Şahan, şiir coğrafyasının kavram haritalarını kullanılan metaforlar üzerinden çiziyor, metaforun mekânının kelimeler değil kavramlar olduğunu söyleyerek bu konudaki kavram kargaşası üzerinde duruyor. Mehmet Naci Önal, "Türk Halk Kültüründe Metafor" başlıklı yazısında ancak sözlü edebiyat içindeki metaforların fark edilmesi halinde, halk muhayyilesinin ve düşüncesinin nasıl ifade edildiğinin anlaşılabileceğini vurguluyor. Nilüfer Tanç, "Güldüren Metaforlar" adlı makalesinde zihinsel bir ürün olan metaforların mizah yaratmanın yolunu açtığından bahsediyor. Murat Lüleci, kurgunun fay kırıkları olarak tanımladığı metaforlar üzerinden modern Türk romanındaki "kriz" metaforlarını irdeliyor. Ayşegül Akdemir, bir metaforun mistik serüveninin izlerini sürdüğü makalesinde, "şarap" kelimesinin "şarâb-ı aşk"a dönüşümünü ve mistik bir anlam kazanmasını anlatıyor. Aysun Dursun, Atasözlerindeki metaforik ilişkileri gün yüzüne çıkarırken Gizem Ece Gönül, edebiyatta metafor araştırmaları konulu kısa bir kaynakça sunuyor okurlarımıza.
Bu ayki şairlerimiz; Ömür Ceylan, Tarık Özcan, Mahmut Bahar, Rıdvan Yıldız, Şefa Veli, Yasin Mortaş, Ahmettahsin Erdoğan, Taha Tayyib Karaaslan. Bu sayımızda dosya konusu ile ilgili makaleler geniş yer tuttuğundan bu ay hikâye, kitaplık ve ajanda bölümüne yer veremediğimiz için okurlarımızın bizi anlayışla karşılayacağını umuyor iyi okumalar diliyorum.
İmdat Avşar
Genel Yayın Yönetmeni
Sevgili Türk Edebiyatı okurları
Dergimizi elli yıldır yaşatan ve 586. sayıya ulaştıran siz gönül erlerini saygıyla selamlıyorum. Çetin zamanlardan geçtiğimiz bir dönemde, bu ağır ekonomik şartlar altında da dergimize olan desteklerinizi esirgemediğiniz için sizlere minnettarız.
Dergimizin bu sayısında hem dosya konusunun hem de dosya yazarlarının belirlenmesinde bizlere yardımcı olan ve dosya tamamlanana kadar da bu süreci yakından takip eden sevgili dostlarım Ömür Ceylan, Nagehan Uçan Eke ve Gökhan Tunç'a teşekkür ediyorum. "Anlamın Büyülü Yolculuğu: Metafor" başlığı ile okuyucularımızı selamladığımız 586. sayımızın, büyük ilgiyle karşılanacağından ve meraklıları tarafından özel notlarla arşivleneceğinden eminim.
Ağustos ayı, Türk tarihinde Malazgirt Meydan Muharebesi gibi Anadolu'nun kapılarını açan, Sakarya Meydan Muharebesi gibi Anadolu'nun kapılarını işgale kapatan zaferlerimizin yaşandığı aydır. Ağustos, aynı zamanda Türk milletinin bu büyük zaferlerini mısralarıyla taçlandıran destan şairimiz Niyazi Yıldırım Gençosmanoğlu'nun da Hakk'a yürüdüğü ay. N. Yıldırım Gençosmanoğlu'nu, ölümünün 30. yıl dönümünde İsa Kocakaplan'ın ona ithaf ettiği yazıyla anıyor ve bizi şiirleriyle zaferler çağına döndüren Gençosmanoğlu üstadımıza Tanrı'dan rahmet diliyoruz.
Ahmet Hamdi Tanpınar, şüphesiz edebiyatımızın en yüce burçlarından biri ve okundukça yeniden keşfedilen ve çoğalan bir değer. Vahdettin Oktay Beyazlı bu sayımızda, onun şiirlerindeki "hayvan" imgeleri üzerinde duruyor.
Bu sayımızda Cemal Kurnaz hocamızla, Ötüken Neşriyat'tan çıkan Toroslarda Bir Köy: Taşlıca adlı eseri üzerine konuştuk. Cemal Kurnaz'ın, bu eseriyle kendi köyünden yola çıkarak edebiyatımıza, dilimize, geleneğimize, medeniyetimize ışık tuttuğunu görüyoruz.
Bu ayki dosyamızda, söze yüklenen anlamı zenginleştiren, söze yeni manalar yükleyen bir kavramı "metafor"u işledik. Ziya Avşar, iki dil düzeyi arasında bir geçit olarak ifade ediyor bu kavramı ve mana dilberinin yüzündeki yüz kat duvak metaforuyla izah ediyor. Pervin Çapan, makalesinde "dar" ve "geniş" kelimelerinin dilimiz içindeki mana kainatına vurgu yaparak bu kelimelerle inşa edilen anlamlar üzerine okumalar gerçekleştiriyor. Oktay Yivli, imge-metafor ilişkisi ve tipoloji üzerinde de analizler yaptığı yazısında kavramsal bir çerçeve çizerek metaforik yapılar üzerinde duruyor. Kayhan Şahan, şiir coğrafyasının kavram haritalarını kullanılan metaforlar üzerinden çiziyor, metaforun mekânının kelimeler değil kavramlar olduğunu söyleyerek bu konudaki kavram kargaşası üzerinde duruyor. Mehmet Naci Önal, "Türk Halk Kültüründe Metafor" başlıklı yazısında ancak sözlü edebiyat içindeki metaforların fark edilmesi halinde, halk muhayyilesinin ve düşüncesinin nasıl ifade edildiğinin anlaşılabileceğini vurguluyor. Nilüfer Tanç, "Güldüren Metaforlar" adlı makalesinde zihinsel bir ürün olan metaforların mizah yaratmanın yolunu açtığından bahsediyor. Murat Lüleci, kurgunun fay kırıkları olarak tanımladığı metaforlar üzerinden modern Türk romanındaki "kriz" metaforlarını irdeliyor. Ayşegül Akdemir, bir metaforun mistik serüveninin izlerini sürdüğü makalesinde, "şarap" kelimesinin "şarâb-ı aşk"a dönüşümünü ve mistik bir anlam kazanmasını anlatıyor. Aysun Dursun, Atasözlerindeki metaforik ilişkileri gün yüzüne çıkarırken Gizem Ece Gönül, edebiyatta metafor araştırmaları konulu kısa bir kaynakça sunuyor okurlarımıza.
Bu ayki şairlerimiz; Ömür Ceylan, Tarık Özcan, Mahmut Bahar, Rıdvan Yıldız, Şefa Veli, Yasin Mortaş, Ahmettahsin Erdoğan, Taha Tayyib Karaaslan. Bu sayımızda dosya konusu ile ilgili makaleler geniş yer tuttuğundan bu ay hikâye, kitaplık ve ajanda bölümüne yer veremediğimiz için okurlarımızın bizi anlayışla karşılayacağını umuyor iyi okumalar diliyorum.
İmdat Avşar
Genel Yayın Yönetmeni
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 50,00 | 50,00 |
2 | 26,00 | 52,00 |
3 | 18,00 | 54,00 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 50,00 | 50,00 |
2 | 26,00 | 52,00 |
3 | 18,00 | 54,00 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 50,00 | 50,00 |
2 | 26,00 | 52,00 |
3 | 18,00 | 54,00 |