Bu kitaba temel oluşturan Türk Halk Ezgileriyle Solfej Eğitimi-I'de bazı temel makam kökleri ile küçük ölçü ve usullerdeki solfej çalışmalarına yer alırken, Türk Halk Ezgileriyle Solfej Eğitimi-II'de ise bazı temel makamlarla terkipler (birleşik makamlar) çerçevesindeki solfej çalışmaları kitabın öncelikli konusu olmuştur.
Makamların dizinin bazen üç, dört, beş, çoğu kez de daha fazla sesinde seyredebileceği gerçeğinden hareketle bu çalışmada makam dizileri çoğunlukla iki oktav genişliğinde verilmiştir. Bu diziler geleneğe bağlı olarak hem Türk müziğine özgü olarak üretilen ve Arel-Ezgi öğretisine göre şekillenen değiştirici işaretler, hem de Türk halk müziğinde kullanılagelen rakamlı notasyona göre olmak üzere alt alta iki farklı şekilde gösterilmiştir. Solfejlerde ise rakamlı notasyon tercih edilmiştir.
Donanımlarda klasik batı müziğindeki gibi sadece diyez veya bemol yerine Türk müziği yazım geleneğine bağlı kalınarak hem diyez hem de bemol bir arada kullanılmıştır. Bu durumda başta TRT Repertuvarı olmak üzere, ezgilerin alındığı kaynaklardaki notalara bağlı kalınmakla birlikte donanımlarda kitabın yazarlarınca yukarıda sözü edilen yazım biçimi benimsenmiştir.
Makam anlatımlarında güçlü, seyir, başlangıç sesi vb. temel noktalarda Arel-Ezgi ve takipçileri ile farklı görüşteki yazarların konuya ilişkin görüşleri arasındaki ortak hususlar araştırılmış, bunlara ek olarak örnek halk ezgilerinin incelenmesiyle elde edilen veriler değerlendirilerek birleştirici ve kapsamlı bir yaklaşım sergilenmeye özen gösterilmiştir.
Kitapta yer alan solfejlerin sağ üst kısımlarında ilgili solfejin seyrettiği diziler ayrıca gösterilmiştir. Böylece solfejin hem ilgili makam dizisinin hangi derecelerini kullandığı belirtilmiş, hem de başlangıç perdesi ile bitiş arasında bir çeşit seyir özeti verilmiştir.
Bu kitaba temel oluşturan Türk Halk Ezgileriyle Solfej Eğitimi-I'de bazı temel makam kökleri ile küçük ölçü ve usullerdeki solfej çalışmalarına yer alırken, Türk Halk Ezgileriyle Solfej Eğitimi-II'de ise bazı temel makamlarla terkipler (birleşik makamlar) çerçevesindeki solfej çalışmaları kitabın öncelikli konusu olmuştur.
Makamların dizinin bazen üç, dört, beş, çoğu kez de daha fazla sesinde seyredebileceği gerçeğinden hareketle bu çalışmada makam dizileri çoğunlukla iki oktav genişliğinde verilmiştir. Bu diziler geleneğe bağlı olarak hem Türk müziğine özgü olarak üretilen ve Arel-Ezgi öğretisine göre şekillenen değiştirici işaretler, hem de Türk halk müziğinde kullanılagelen rakamlı notasyona göre olmak üzere alt alta iki farklı şekilde gösterilmiştir. Solfejlerde ise rakamlı notasyon tercih edilmiştir.
Donanımlarda klasik batı müziğindeki gibi sadece diyez veya bemol yerine Türk müziği yazım geleneğine bağlı kalınarak hem diyez hem de bemol bir arada kullanılmıştır. Bu durumda başta TRT Repertuvarı olmak üzere, ezgilerin alındığı kaynaklardaki notalara bağlı kalınmakla birlikte donanımlarda kitabın yazarlarınca yukarıda sözü edilen yazım biçimi benimsenmiştir.
Makam anlatımlarında güçlü, seyir, başlangıç sesi vb. temel noktalarda Arel-Ezgi ve takipçileri ile farklı görüşteki yazarların konuya ilişkin görüşleri arasındaki ortak hususlar araştırılmış, bunlara ek olarak örnek halk ezgilerinin incelenmesiyle elde edilen veriler değerlendirilerek birleştirici ve kapsamlı bir yaklaşım sergilenmeye özen gösterilmiştir.
Kitapta yer alan solfejlerin sağ üst kısımlarında ilgili solfejin seyrettiği diziler ayrıca gösterilmiştir. Böylece solfejin hem ilgili makam dizisinin hangi derecelerini kullandığı belirtilmiş, hem de başlangıç perdesi ile bitiş arasında bir çeşit seyir özeti verilmiştir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 329,00 | 329,00 |
2 | 171,08 | 342,16 |
3 | 118,44 | 355,32 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 329,00 | 329,00 |
2 | 171,08 | 342,16 |
3 | 118,44 | 355,32 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 329,00 | 329,00 |
2 | 171,08 | 342,16 |
3 | 118,44 | 355,32 |