Üç Jeton, "Paris Komünü Edebiyat Kolu"nun çıkardığı üç sayılık bir dergiydi. Bu kadınlar ve erkekler, barikatı terk edip zenginlerin perdelerine öykü ve şiir yazdıkları için kurşuna dizilmişler. Allah taksiratlarını affetsin. Neyse ki yazdıklarının bir kısmı ulaşmış bize… Ahmet Büke Tekniğin kapıları sona kadar açık. Deneysellik hep hazırol'da. Birinci tekil şahsın etrafında gezinen benlik durumları hâkim öğe. Aklın kritiğiyle örülü toplumsal ironi alttan alta yürüyor. Neolojik kelime dağılımlarına çokça rastlamak mümkün. Sözü çığırından çıkarmanın kumaşını giymişler sanki… Üç Jeton "yeni"nin yörüngesine bir müdahale. Çekim alanı merkeze doğru… Veysi Erdoğan Melek ve şeytan bakışının iç-içe geliştiği bu öykülerde çağrışım değeri yüksek olan kelimelerse açık bir kimlik probleminin izlerini taşıyor: Mevlana'dan Atay'a, Atılgan'dan Beckett'e, Sevim Burak'tan Morpheus'a, Youtube'dan öğle ezanına kadar mevcut yazılı ve görsel popülizmin içinde duruluyor. Eğer Üç Jeton görülmezse sadece eleştirmenlerin aşırı tedbirliliği yüzünden görülmeyecektir. Çünkü Üç Jeton öncelikle onların yollarına atılmış bir muz kabuğudur… Ömer Lekesiz
Üç Jeton, "Paris Komünü Edebiyat Kolu"nun çıkardığı üç sayılık bir dergiydi. Bu kadınlar ve erkekler, barikatı terk edip zenginlerin perdelerine öykü ve şiir yazdıkları için kurşuna dizilmişler. Allah taksiratlarını affetsin. Neyse ki yazdıklarının bir kısmı ulaşmış bize… Ahmet Büke Tekniğin kapıları sona kadar açık. Deneysellik hep hazırol'da. Birinci tekil şahsın etrafında gezinen benlik durumları hâkim öğe. Aklın kritiğiyle örülü toplumsal ironi alttan alta yürüyor. Neolojik kelime dağılımlarına çokça rastlamak mümkün. Sözü çığırından çıkarmanın kumaşını giymişler sanki… Üç Jeton "yeni"nin yörüngesine bir müdahale. Çekim alanı merkeze doğru… Veysi Erdoğan Melek ve şeytan bakışının iç-içe geliştiği bu öykülerde çağrışım değeri yüksek olan kelimelerse açık bir kimlik probleminin izlerini taşıyor: Mevlana'dan Atay'a, Atılgan'dan Beckett'e, Sevim Burak'tan Morpheus'a, Youtube'dan öğle ezanına kadar mevcut yazılı ve görsel popülizmin içinde duruluyor. Eğer Üç Jeton görülmezse sadece eleştirmenlerin aşırı tedbirliliği yüzünden görülmeyecektir. Çünkü Üç Jeton öncelikle onların yollarına atılmış bir muz kabuğudur… Ömer Lekesiz