Üçüncü Dünya Sineması ve Batı kitabı, batının dışındaki sinema üretiminin ilk kapsamlı ve teorik çalışmasıdır. Üçüncü Dünya sineması ele alınırken belirli isimler üzerinden bir bütün olarak marjinalleştirilir. Ama Roy Armes yıllarını verdiği bu kitapla sömürgeleştirilmiş ülkelerdeki aydın / sanatçı tarihini gün ışığına çıkardı. Çünkü kitap incelendiğinde rahatlıkla görülebilir ki batıdan çok farklı olarak Üçüncü Dünya'da aydın sanatçı ve siyasal kimlikler tek bir potada eriyordu. Dahası Üçüncü Dünyalı sanatçıların kendi seslerini bulması ciddi bir politik aydınlanmanın ardından geliyordu. Üçüncü Dünya Sineması ve Batı, kültürel kimlikleri batılı ülkeler tarafından bastırılmış ve piyasa içinde kültürel dolaşımı batılı şirketler tarafından kontrol edilmiş bu ülkelerde, üretim yapan sanatçının ayakta kalabilmek için nasıl bir alternatif dolaşım ağı kurmak zorunda kaldığını anlatan teorik bir çalışmadır. "Yıllardır, tek kitap formatında hiçbir çalışma Üçüncü Dünya Sinemasına genel bir giriş yapma görevini yerine getiremiyordu. Roy Armes'ın Üçüncü Dünya Sineması ve Batı adlı eseri ilk önce bu boşluğu doldurdu ve sonra büyük bir ayıbı kapattı. Çünkü varlıklarını şu ya da bu nedenle reddettiklerimizin sesini bize duyurabildi. Bu kitap Üçüncü Dünyaya karşı eleştirel olmadan önce, onlara derin bir sevgi besleyerek, kapsamlı bir tarih çalışması yapmıştır, bastırılmış ve ötelenmiş ülkelerin tarihini, coğrafyasını, direnişini ve çığlığını birbirine karıştırarak çok önemli bir tarih kesitini gün ışığına çıkarmıştır." -Robert Stam- Cineaste
Üçüncü Dünya Sineması ve Batı kitabı, batının dışındaki sinema üretiminin ilk kapsamlı ve teorik çalışmasıdır. Üçüncü Dünya sineması ele alınırken belirli isimler üzerinden bir bütün olarak marjinalleştirilir. Ama Roy Armes yıllarını verdiği bu kitapla sömürgeleştirilmiş ülkelerdeki aydın / sanatçı tarihini gün ışığına çıkardı. Çünkü kitap incelendiğinde rahatlıkla görülebilir ki batıdan çok farklı olarak Üçüncü Dünya'da aydın sanatçı ve siyasal kimlikler tek bir potada eriyordu. Dahası Üçüncü Dünyalı sanatçıların kendi seslerini bulması ciddi bir politik aydınlanmanın ardından geliyordu. Üçüncü Dünya Sineması ve Batı, kültürel kimlikleri batılı ülkeler tarafından bastırılmış ve piyasa içinde kültürel dolaşımı batılı şirketler tarafından kontrol edilmiş bu ülkelerde, üretim yapan sanatçının ayakta kalabilmek için nasıl bir alternatif dolaşım ağı kurmak zorunda kaldığını anlatan teorik bir çalışmadır. "Yıllardır, tek kitap formatında hiçbir çalışma Üçüncü Dünya Sinemasına genel bir giriş yapma görevini yerine getiremiyordu. Roy Armes'ın Üçüncü Dünya Sineması ve Batı adlı eseri ilk önce bu boşluğu doldurdu ve sonra büyük bir ayıbı kapattı. Çünkü varlıklarını şu ya da bu nedenle reddettiklerimizin sesini bize duyurabildi. Bu kitap Üçüncü Dünyaya karşı eleştirel olmadan önce, onlara derin bir sevgi besleyerek, kapsamlı bir tarih çalışması yapmıştır, bastırılmış ve ötelenmiş ülkelerin tarihini, coğrafyasını, direnişini ve çığlığını birbirine karıştırarak çok önemli bir tarih kesitini gün ışığına çıkarmıştır." -Robert Stam- Cineaste
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 468,00 | 468,00 |
2 | 243,36 | 486,72 |
3 | 168,48 | 505,44 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 468,00 | 468,00 |
2 | 243,36 | 486,72 |
3 | 168,48 | 505,44 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 468,00 | 468,00 |
2 | 243,36 | 486,72 |
3 | 168,48 | 505,44 |