"Velâyet Risâlesi" isimli bu eserin müellifi, çağımızda ilk olarak ayetin ayet ile açıklandığı "el-Mizân tefsiri" gibi harika ve eşsiz eserin sahibi, Allâme Seyyid Hüseyin Tabâtabâî'(ra) dir. Merhum müellif, İslâmî ilimlerle ilgili felsefe, kelâm ve tefsir konularında değil çağının, belki de çağların açığını kapatacak ve sorunlarını giderecek önemli eserler bırakmıştır. Heleki çoğu ilim adamlarınca tasavvufî/irfanî konuların bir sapkınlık olarak kabul edildiği bir dönemde, onu burhan ve felsefeyle bağdaşlaştırması ve tasavvufu asıl mesirinden saptırıp kendileri için bir çıkar malzemesi yapanların önünü alması, İslâm ve insanlık alemi için büyük bir hizmettir. İtiraf etmeliyiz ki "İslâm irfânı" hala dahi doğru anlaşılmış değildir. Bu konuda işin ehli alimlerin sorumlulukları vardır ve merhum Allâme bu sorunu bu eserinde çözmek için hayli gayret sarfetmiştir. Allâme'nin bu eserindeki nakletmiş olduğu ayet ve hadisler ile ilgili çok ilginç yorumlar yapması, İslam dininin itikâdî, fıkhî, kelâmî, felsefî, siyasî, içtimaî, eğitimsel ve kültürel boyutlarının dışında, genelde Müslümanların gaflet ettikleri, kalpleri okşayan, inceliklerle dolu irfanî/tasavvufî ve manevî boyutlarının bulunduğunu da ortaya koymaktadır. Evet, merhum Allâme bu eserinde, çağının büyük bir din alimi olarak, derin felsefik aklî bakışı, tecrübeli ve konuya hakim fakihliği, gerçek arifliği, hadisciliği, büyük müfessirliği , ince ve dakik tahlilleri ile, felsefî kaynaklara dayanarak ve muteber hadislerden yola çıkarak, bir takım asîl, olgunlaşmış ve derin irfanî konuları ortaya koymuş, böylece de yüce İslâm dininin irfanî boyutunun ne denli geniş ve derin olduğunu gözler önüne sergilemiştir.
"Velâyet Risâlesi" isimli bu eserin müellifi, çağımızda ilk olarak ayetin ayet ile açıklandığı "el-Mizân tefsiri" gibi harika ve eşsiz eserin sahibi, Allâme Seyyid Hüseyin Tabâtabâî'(ra) dir. Merhum müellif, İslâmî ilimlerle ilgili felsefe, kelâm ve tefsir konularında değil çağının, belki de çağların açığını kapatacak ve sorunlarını giderecek önemli eserler bırakmıştır. Heleki çoğu ilim adamlarınca tasavvufî/irfanî konuların bir sapkınlık olarak kabul edildiği bir dönemde, onu burhan ve felsefeyle bağdaşlaştırması ve tasavvufu asıl mesirinden saptırıp kendileri için bir çıkar malzemesi yapanların önünü alması, İslâm ve insanlık alemi için büyük bir hizmettir. İtiraf etmeliyiz ki "İslâm irfânı" hala dahi doğru anlaşılmış değildir. Bu konuda işin ehli alimlerin sorumlulukları vardır ve merhum Allâme bu sorunu bu eserinde çözmek için hayli gayret sarfetmiştir. Allâme'nin bu eserindeki nakletmiş olduğu ayet ve hadisler ile ilgili çok ilginç yorumlar yapması, İslam dininin itikâdî, fıkhî, kelâmî, felsefî, siyasî, içtimaî, eğitimsel ve kültürel boyutlarının dışında, genelde Müslümanların gaflet ettikleri, kalpleri okşayan, inceliklerle dolu irfanî/tasavvufî ve manevî boyutlarının bulunduğunu da ortaya koymaktadır. Evet, merhum Allâme bu eserinde, çağının büyük bir din alimi olarak, derin felsefik aklî bakışı, tecrübeli ve konuya hakim fakihliği, gerçek arifliği, hadisciliği, büyük müfessirliği , ince ve dakik tahlilleri ile, felsefî kaynaklara dayanarak ve muteber hadislerden yola çıkarak, bir takım asîl, olgunlaşmış ve derin irfanî konuları ortaya koymuş, böylece de yüce İslâm dininin irfanî boyutunun ne denli geniş ve derin olduğunu gözler önüne sergilemiştir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 576,00 | 576,00 |
2 | 299,52 | 599,04 |
3 | 207,36 | 622,08 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 576,00 | 576,00 |
2 | 299,52 | 599,04 |
3 | 207,36 | 622,08 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 576,00 | 576,00 |
2 | 299,52 | 599,04 |
3 | 207,36 | 622,08 |