Yargılama Fakültesi, "nasıl yargılamalı" sorusu üzerinden Jean-François Lyotard felsefesinin ele alındığı beş metnin yanı sıra, Lyotard'ın bir değerlendirmesini de içeriyor. Metinlerin her biri, aralarında gerçek bir devamlılık ilişkisi olmaksızın, Lyotard düşüncesinden hareketle bir tartışma açmakta. Böylece Derrida, Nancy, Lacoue-Labarthe, Descombes ve Kortian, hem Lyotard düşüncesiyle ilişkilerini ortaya koymuş oluyorlar hem de yargılama sorusu etrafında kendi düşüncelerini geliştiriyorlar.
"Zira yasa yasaktır. İsim ve sıfat… O yasaktır: Ama bu onun yasakladığı anlamına gelmez, kendisi yasaktır, yasak bir yerdir. Kendi kendini yasaklar ve insanı da kendine has çelişkisi içinde bırakarak kendisiyle çelişir: Yasaya varamayız ve onunla saygı çerçevesinde ilişki kurabilmek için, yasayla bir ilişkinin olmaması gerekir. Sadece yasanın temsilcileriyle, örnekleriyle, muhafızlarıyla ilişkiye girmek gerekir. Ve bunlar, aracı oldukları kadar kesintiye de uğratırlar. Yasanın kim olduğunu, ne olduğunu, nerede olduğunu, kendini nerede ve nasıl mevcudiyete sunduğunu, nereden geldiğini ve nereden konuştuğunu bilmemek gerekir."
Yargılama Fakültesi, "nasıl yargılamalı" sorusu üzerinden Jean-François Lyotard felsefesinin ele alındığı beş metnin yanı sıra, Lyotard'ın bir değerlendirmesini de içeriyor. Metinlerin her biri, aralarında gerçek bir devamlılık ilişkisi olmaksızın, Lyotard düşüncesinden hareketle bir tartışma açmakta. Böylece Derrida, Nancy, Lacoue-Labarthe, Descombes ve Kortian, hem Lyotard düşüncesiyle ilişkilerini ortaya koymuş oluyorlar hem de yargılama sorusu etrafında kendi düşüncelerini geliştiriyorlar.
"Zira yasa yasaktır. İsim ve sıfat… O yasaktır: Ama bu onun yasakladığı anlamına gelmez, kendisi yasaktır, yasak bir yerdir. Kendi kendini yasaklar ve insanı da kendine has çelişkisi içinde bırakarak kendisiyle çelişir: Yasaya varamayız ve onunla saygı çerçevesinde ilişki kurabilmek için, yasayla bir ilişkinin olmaması gerekir. Sadece yasanın temsilcileriyle, örnekleriyle, muhafızlarıyla ilişkiye girmek gerekir. Ve bunlar, aracı oldukları kadar kesintiye de uğratırlar. Yasanın kim olduğunu, ne olduğunu, nerede olduğunu, kendini nerede ve nasıl mevcudiyete sunduğunu, nereden geldiğini ve nereden konuştuğunu bilmemek gerekir."
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 187,60 | 187,60 |
2 | 97,55 | 195,10 |
3 | 67,54 | 202,61 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 187,60 | 187,60 |
2 | 97,55 | 195,10 |
3 | 67,54 | 202,61 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 187,60 | 187,60 |
2 | 97,55 | 195,10 |
3 | 67,54 | 202,61 |