"Alevi topluluklar ne yazık ki artık kendilerini kendi kurucu ilkelerive Yasa u¨zerinden okumak yerine, bunları bir yu¨k gibideneyimlemekte, onun yerine Kırmızı'nın metin boyunca ifadeetmeye çalıştığı devlet takıntılı bir yeniden inşanın peşindekoşmaktadırlar. Bir yandan devlet takıntılı bir inşanın peşindekoşarken, aynı anda devletle mesafelenme refleksinin varlığıdırtrajediyi anlamlı kılan." -Ayhan Yalçınkaya
İnsan hakları kuramlarının imkânlarıyla Aleviliğe bakmaktanziyade, Aleviliğin tarihsel deneyimi u¨zerinden insan haklarıkavramına ve kuramlarına bakıyor bu kitapta Hu¨seyinKırmızı. İnsan hakları, hak ve yasa kavramlarının sağlamasınıyapıyor. Böylelikle, iktidar ve devlet kavramlarının da birsorgulamasını yapıyor. İnsan ile devlet arasındaki ilişkiyi,insan ile "yu¨ce olan" arasındaki ilişkiyi du¨şu¨nmeyi derinlereinerek kışkırtıyor.
Kitapta bu evrensel tartışma, Aleviliğin tarihsel bilgisi içindedolaşarak yapılıyor: Buyruk yazmaları, yasanın devletsiz "organı" olarak Alevi topluluğu, cem, pirlik-mu¨rşitlik-dedelik…
Yasa ihlalinin, "ceza" statu¨su¨nden affedilemeyecek ağırbedeli olarak dar ve du¨şku¨nlu¨k, özel bir ilgiyle tartışılıyor.
Yasa'dan Buyruk'a insanı anlamlandırma etrafında birtarihsel ve du¨şu¨nsel arayış…
"Alevi topluluklar ne yazık ki artık kendilerini kendi kurucu ilkelerive Yasa u¨zerinden okumak yerine, bunları bir yu¨k gibideneyimlemekte, onun yerine Kırmızı'nın metin boyunca ifadeetmeye çalıştığı devlet takıntılı bir yeniden inşanın peşindekoşmaktadırlar. Bir yandan devlet takıntılı bir inşanın peşindekoşarken, aynı anda devletle mesafelenme refleksinin varlığıdırtrajediyi anlamlı kılan." -Ayhan Yalçınkaya
İnsan hakları kuramlarının imkânlarıyla Aleviliğe bakmaktanziyade, Aleviliğin tarihsel deneyimi u¨zerinden insan haklarıkavramına ve kuramlarına bakıyor bu kitapta Hu¨seyinKırmızı. İnsan hakları, hak ve yasa kavramlarının sağlamasınıyapıyor. Böylelikle, iktidar ve devlet kavramlarının da birsorgulamasını yapıyor. İnsan ile devlet arasındaki ilişkiyi,insan ile "yu¨ce olan" arasındaki ilişkiyi du¨şu¨nmeyi derinlereinerek kışkırtıyor.
Kitapta bu evrensel tartışma, Aleviliğin tarihsel bilgisi içindedolaşarak yapılıyor: Buyruk yazmaları, yasanın devletsiz "organı" olarak Alevi topluluğu, cem, pirlik-mu¨rşitlik-dedelik…
Yasa ihlalinin, "ceza" statu¨su¨nden affedilemeyecek ağırbedeli olarak dar ve du¨şku¨nlu¨k, özel bir ilgiyle tartışılıyor.
Yasa'dan Buyruk'a insanı anlamlandırma etrafında birtarihsel ve du¨şu¨nsel arayış…
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 92,40 | 92,40 |
2 | 47,12 | 94,25 |
3 | 32,03 | 96,10 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 92,40 | 92,40 |
2 | 47,12 | 94,25 |
3 | 32,03 | 96,10 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 92,40 | 92,40 |
2 | 47,12 | 94,25 |
3 | 32,03 | 96,10 |