Yaylı c¸algı egˆitiminde kullanılan etu¨dler, farklı tekniklerin o¨gˆrenilmesi ve gelis¸tirilmesi amacı ile c¸alıs¸ılan, aynı zamanda kalıcı bir entonasyon (ses dogˆrulugˆu) kazanımını hedefleyen o¨nemli c¸alıs¸malardır. O¨gˆrenci, etu¨dleri es¸liksiz c¸alıs¸mak zorundadır ve c¸ıkardıgˆı sesleri, yaptıgˆı hareketleri su¨rekli du¨s¸u¨nerek, izleyerek en dogˆru sonuca ulas¸mak c¸abası ic¸inde olmalıdır.
Egˆitimin bas¸langıcında o¨gˆrenilmeye bas¸lanan etu¨d c¸alıs¸maları, o¨gˆrenciyi, ileride c¸alacagˆı oda mu¨zigˆi formlarına (es¸likli eserlere) hazırlayacaktır. Ayrıca mu¨zigˆi algılama (tonal duyum) ve cu¨mle yapısını (mu¨ziksel anlatım) dogˆru ifade edebilme becerilerini de gelis¸tirmelidir. Oysaki yapıları geregˆi solo c¸alıs¸ılan etu¨dler, tek ses u¨zerinde ses dogˆrulugˆunu (entonasyon) hedef alarak tonal duyum ve tonal algılama ile ilgili etkili bir gelis¸im sagˆlamaktan yoksundur. O¨gˆrenci, oda mu¨zigˆi formlarını c¸alacagˆı teknik du¨zeye geldigˆinde ise mu¨zikal ifade kavramını olus¸turan tu¨m alt biles¸enleri bilmek zorundadır. Tonal yapı, tonun dereceleri, derecelerin mu¨zigˆin ic¸indeki o¨nemi, ton degˆis¸imi ve kuralları bilinmeden Mu¨zikal I·fade (mu¨ziksel anlatım) gerc¸ekles¸tirmek mu¨mku¨n olmayacaktır. Teknik becerinin mu¨zikal ifade ile uyumu, yorumların begˆeni du¨zeyini belirler.
Es¸likli c¸alıs¸maların o¨nemi ile ilgili aras¸tırmalar yapılmıs¸tır ve yapılan c¸alıs¸malar konuya dogˆru yaklas¸makla birlikte, sadece entonasyon ile ilgili gelis¸meyi, degˆis¸ikligˆi hedef almıs¸ ve yapılan testlerle de farkları saptamıs¸tır. Ancak, yaylı c¸algı egˆitiminde entonasyon kavramı tek bas¸ına yetkinlik sagˆlayamaz. Entonasyonun birincil o¨neminden sonra tonal duyumun gelis¸imi ve mu¨zikal ifadenin kazanılmasına yo¨nelik, tu¨m kavramların ic¸erigˆinde yer aldıgˆı es¸likli c¸alıs¸malar ile ilgili yapılan aras¸tırmaların sayısında oldukc¸a o¨nemli eksiklik vardır. Yaylı c¸algı egˆitiminin seslendirme/yorumlama yetkinligˆi sagˆlamak amacı ic¸inde kalarak, bu amaca hangi donanımlarda hazırlık yapıldıgˆı en o¨nemli sorundur. Sesi tek bas¸ına dogˆru algılayabilmek ve c¸alabilmek o¨ncelikli hedefler olmasına ragˆmen, tonal duyum ve mu¨zikal ifade gibi mu¨zikal kazanımların edinilmesi ic¸in yaylı c¸algı egˆitimi alanında izlenebilecek c¸alıs¸malar henu¨z yetersizdir ve uygulanan yo¨ntemlerle ilgili eksiklikler vardır.
Yaylı c¸algı egˆitiminde kullanılan etu¨dler, farklı tekniklerin o¨gˆrenilmesi ve gelis¸tirilmesi amacı ile c¸alıs¸ılan, aynı zamanda kalıcı bir entonasyon (ses dogˆrulugˆu) kazanımını hedefleyen o¨nemli c¸alıs¸malardır. O¨gˆrenci, etu¨dleri es¸liksiz c¸alıs¸mak zorundadır ve c¸ıkardıgˆı sesleri, yaptıgˆı hareketleri su¨rekli du¨s¸u¨nerek, izleyerek en dogˆru sonuca ulas¸mak c¸abası ic¸inde olmalıdır.
Egˆitimin bas¸langıcında o¨gˆrenilmeye bas¸lanan etu¨d c¸alıs¸maları, o¨gˆrenciyi, ileride c¸alacagˆı oda mu¨zigˆi formlarına (es¸likli eserlere) hazırlayacaktır. Ayrıca mu¨zigˆi algılama (tonal duyum) ve cu¨mle yapısını (mu¨ziksel anlatım) dogˆru ifade edebilme becerilerini de gelis¸tirmelidir. Oysaki yapıları geregˆi solo c¸alıs¸ılan etu¨dler, tek ses u¨zerinde ses dogˆrulugˆunu (entonasyon) hedef alarak tonal duyum ve tonal algılama ile ilgili etkili bir gelis¸im sagˆlamaktan yoksundur. O¨gˆrenci, oda mu¨zigˆi formlarını c¸alacagˆı teknik du¨zeye geldigˆinde ise mu¨zikal ifade kavramını olus¸turan tu¨m alt biles¸enleri bilmek zorundadır. Tonal yapı, tonun dereceleri, derecelerin mu¨zigˆin ic¸indeki o¨nemi, ton degˆis¸imi ve kuralları bilinmeden Mu¨zikal I·fade (mu¨ziksel anlatım) gerc¸ekles¸tirmek mu¨mku¨n olmayacaktır. Teknik becerinin mu¨zikal ifade ile uyumu, yorumların begˆeni du¨zeyini belirler.
Es¸likli c¸alıs¸maların o¨nemi ile ilgili aras¸tırmalar yapılmıs¸tır ve yapılan c¸alıs¸malar konuya dogˆru yaklas¸makla birlikte, sadece entonasyon ile ilgili gelis¸meyi, degˆis¸ikligˆi hedef almıs¸ ve yapılan testlerle de farkları saptamıs¸tır. Ancak, yaylı c¸algı egˆitiminde entonasyon kavramı tek bas¸ına yetkinlik sagˆlayamaz. Entonasyonun birincil o¨neminden sonra tonal duyumun gelis¸imi ve mu¨zikal ifadenin kazanılmasına yo¨nelik, tu¨m kavramların ic¸erigˆinde yer aldıgˆı es¸likli c¸alıs¸malar ile ilgili yapılan aras¸tırmaların sayısında oldukc¸a o¨nemli eksiklik vardır. Yaylı c¸algı egˆitiminin seslendirme/yorumlama yetkinligˆi sagˆlamak amacı ic¸inde kalarak, bu amaca hangi donanımlarda hazırlık yapıldıgˆı en o¨nemli sorundur. Sesi tek bas¸ına dogˆru algılayabilmek ve c¸alabilmek o¨ncelikli hedefler olmasına ragˆmen, tonal duyum ve mu¨zikal ifade gibi mu¨zikal kazanımların edinilmesi ic¸in yaylı c¸algı egˆitimi alanında izlenebilecek c¸alıs¸malar henu¨z yetersizdir ve uygulanan yo¨ntemlerle ilgili eksiklikler vardır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 138,69 | 138,69 |
2 | 70,73 | 141,46 |
3 | 48,08 | 144,24 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 138,69 | 138,69 |
2 | 70,73 | 141,46 |
3 | 48,08 | 144,24 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 138,69 | 138,69 |
2 | 70,73 | 141,46 |
3 | 48,08 | 144,24 |