Medeniyetlerin kolektif ruhu vardır. Mekâna, tarihe, kişiliğe, zamana ve yaşam biçimine sinen bu kolektivite, o medeniyeti anlamamıza imkân verir. Şehirde, mekânda, tarihte ve kişilikte göru¨nen bu kolektivite, aslında okunacak bir kitap, yorumlanacak bir hikâye, terennu¨m edilecek bir beste veya iman edilecek bir Yu¨ce yaratıcıya, doğru yaklaşanların anlayacağı bir şekilde "kendinden" olana âdeta u¨fler. Bu yönu¨yle genelde Rumeli, özelde Üsku¨p, o şehri hayâlinde yaşatan Yahya Kemal'in dilinde de çeşitli imge, simge ve algılarla insanın belleğiyle gönlu¨nde konumlanmış bir medeniyetin temsilcisidir.
Yahya Kemal'in "Kaybolan Şehir" şiirinde "Üsku¨p ki Şar Dağ'ında devamıydı Bursa'nın/Bir lâle bahçesiydi döku¨lmu¨ş kanın" ifadesi; özlemin, millî benliğin, kimliğin ve muhayyilenin sevgiyle, özlemle ve hayranlıkla dile gelişinden başka bir şey değildir.
Bu yönu¨yle Üsku¨p, medeniyetimizin kimliğini ve kişiliğini oluşturan, tarih, millet, medeniyet, vatan, din duygularını geliştiren ve ileride yeni inşalara da yansıyacak pek çok değeri barındıran gu¨çlu¨ bir potansiyeldir.
O Üsku¨p ki medeniyetimizin hezimetinin sarsıntılarını en yakından duyan serhat şehri, kahramanlık hikâyelerimizin mekânı, İmparatorluğumuzun feci yıkılışını ve bir daha geri gelmeyecek olanın doğurduğu bu¨yu¨k u¨mitsizliği ancak şanlı ve gu¨zel eski gu¨nlerini hatırlamak suretiyle telafiye çalışan 'kuğunun son şarkısı' kadar gu¨zel bir şehir…
Hiç kuşkusuz Üsku¨p'te tarihi, edebiyatı, dini, ku¨ltu¨ru¨ ve eğitimi konuşmak, aslında medeniyetimizin kolektif ruhunu bir başka ifadeyle yitik hafızayı arama, yenileme, inşa etme ve bulma gayretidir.
Medeniyetlerin kolektif ruhu vardır. Mekâna, tarihe, kişiliğe, zamana ve yaşam biçimine sinen bu kolektivite, o medeniyeti anlamamıza imkân verir. Şehirde, mekânda, tarihte ve kişilikte göru¨nen bu kolektivite, aslında okunacak bir kitap, yorumlanacak bir hikâye, terennu¨m edilecek bir beste veya iman edilecek bir Yu¨ce yaratıcıya, doğru yaklaşanların anlayacağı bir şekilde "kendinden" olana âdeta u¨fler. Bu yönu¨yle genelde Rumeli, özelde Üsku¨p, o şehri hayâlinde yaşatan Yahya Kemal'in dilinde de çeşitli imge, simge ve algılarla insanın belleğiyle gönlu¨nde konumlanmış bir medeniyetin temsilcisidir.
Yahya Kemal'in "Kaybolan Şehir" şiirinde "Üsku¨p ki Şar Dağ'ında devamıydı Bursa'nın/Bir lâle bahçesiydi döku¨lmu¨ş kanın" ifadesi; özlemin, millî benliğin, kimliğin ve muhayyilenin sevgiyle, özlemle ve hayranlıkla dile gelişinden başka bir şey değildir.
Bu yönu¨yle Üsku¨p, medeniyetimizin kimliğini ve kişiliğini oluşturan, tarih, millet, medeniyet, vatan, din duygularını geliştiren ve ileride yeni inşalara da yansıyacak pek çok değeri barındıran gu¨çlu¨ bir potansiyeldir.
O Üsku¨p ki medeniyetimizin hezimetinin sarsıntılarını en yakından duyan serhat şehri, kahramanlık hikâyelerimizin mekânı, İmparatorluğumuzun feci yıkılışını ve bir daha geri gelmeyecek olanın doğurduğu bu¨yu¨k u¨mitsizliği ancak şanlı ve gu¨zel eski gu¨nlerini hatırlamak suretiyle telafiye çalışan 'kuğunun son şarkısı' kadar gu¨zel bir şehir…
Hiç kuşkusuz Üsku¨p'te tarihi, edebiyatı, dini, ku¨ltu¨ru¨ ve eğitimi konuşmak, aslında medeniyetimizin kolektif ruhunu bir başka ifadeyle yitik hafızayı arama, yenileme, inşa etme ve bulma gayretidir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 184,80 | 184,80 |
2 | 96,10 | 192,19 |
3 | 66,53 | 199,58 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 184,80 | 184,80 |
2 | 96,10 | 192,19 |
3 | 66,53 | 199,58 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 184,80 | 184,80 |
2 | 96,10 | 192,19 |
3 | 66,53 | 199,58 |