Yoksulluk sorununu insanlığın tüm sıkın larının ortak bir ifadesi, ayrıca en önemlisi/tehlikelisi olarak görmek ve Hz. Peygamber'in "Fakirlik neredeyse küfre denk olacak " vurgusunu bu bağlamda yeniden ha rlamak mümkündür. Yoksulluk meselesi temelde beşeri bir problemdir; çözümü büyük oranda insana ve kurduğu sosyal sistemin işleyişine bağlıdır. Dünyanın 100 milyar civarında insan nüfusunu besleyecek tarımsal kapasiteye sahip olduğu ifade edilmektedir. Böyle bir dünyada yoksulluğu beşeri yapılanmaların eksikliklerine bağlamak isabetli olacak r. Bu nedenle çözüm konusunda ilk adımı devle en (resmi makamlardan), ikincisini zenginlerden (sivil kuruluşlardan) ve nihayet üçüncüsünü de bizzat yoksullardan beklemek gerekecek r. Devle , zengini ve yoksulu daha iyi yönlendirmek açısından araş rmacılara düşen bir görev vardır. O da, devlet-zengin-yoksul ilişkisinde her kesimin kendine ve ötekine nasıl bak ğını sürekli güncel bilgilerle ortaya koymak; bu konuda toplumu aydınlatmak r. Elinizdeki çalışma bu hususu daha çok alt ve üst gelir grupları açısından ele almaya çalışmış r. Dolayısıyla bu irdeleme, alt ve üst gelir gruplarının iç mai-ik sadi-dini hayat açısından kendilerine ve yoksulluk sorununa bakışını tasvir etmektedir. Bu tasvir, alan el konumunda olanların veren el konumuna yüksel lebilmesi arayışlarına bir parça katkı sağlayacak r. Bu çalışmanın ayrıca, ilahiyat fakültelerinde yapılan din sosyolojisi alan araş rmaları içerisinde yoksulluk ve dini hayat ilişkisine dair bir ilk örnek olduğu da söylenebilir.
Yoksulluk sorununu insanlığın tüm sıkın larının ortak bir ifadesi, ayrıca en önemlisi/tehlikelisi olarak görmek ve Hz. Peygamber'in "Fakirlik neredeyse küfre denk olacak " vurgusunu bu bağlamda yeniden ha rlamak mümkündür. Yoksulluk meselesi temelde beşeri bir problemdir; çözümü büyük oranda insana ve kurduğu sosyal sistemin işleyişine bağlıdır. Dünyanın 100 milyar civarında insan nüfusunu besleyecek tarımsal kapasiteye sahip olduğu ifade edilmektedir. Böyle bir dünyada yoksulluğu beşeri yapılanmaların eksikliklerine bağlamak isabetli olacak r. Bu nedenle çözüm konusunda ilk adımı devle en (resmi makamlardan), ikincisini zenginlerden (sivil kuruluşlardan) ve nihayet üçüncüsünü de bizzat yoksullardan beklemek gerekecek r. Devle , zengini ve yoksulu daha iyi yönlendirmek açısından araş rmacılara düşen bir görev vardır. O da, devlet-zengin-yoksul ilişkisinde her kesimin kendine ve ötekine nasıl bak ğını sürekli güncel bilgilerle ortaya koymak; bu konuda toplumu aydınlatmak r. Elinizdeki çalışma bu hususu daha çok alt ve üst gelir grupları açısından ele almaya çalışmış r. Dolayısıyla bu irdeleme, alt ve üst gelir gruplarının iç mai-ik sadi-dini hayat açısından kendilerine ve yoksulluk sorununa bakışını tasvir etmektedir. Bu tasvir, alan el konumunda olanların veren el konumuna yüksel lebilmesi arayışlarına bir parça katkı sağlayacak r. Bu çalışmanın ayrıca, ilahiyat fakültelerinde yapılan din sosyolojisi alan araş rmaları içerisinde yoksulluk ve dini hayat ilişkisine dair bir ilk örnek olduğu da söylenebilir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 115,20 | 115,20 |
2 | 58,75 | 117,50 |
3 | 39,94 | 119,81 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 115,20 | 115,20 |
2 | 58,75 | 117,50 |
3 | 39,94 | 119,81 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 115,20 | 115,20 |
2 | 58,75 | 117,50 |
3 | 39,94 | 119,81 |