Kenan Özsever'in "Geleneksel Japon Tiyatrosu'ndan Batıya Açılan BirKapı: Yoshi Oida Oyunculuk Yöntemi" çalışması, Oyunculuk Eğitimialanında bu kapıyı aralamaya çalışan oyuncularımız ve oyunculukeğitmenlerimiz için bir kılavuz niteliğinde.
Yoshi Oida yöntemini, Batı'nın salt akılcı çalışmaları sonrasındayaşadığı bir tükenmede Doğu'ya, Afrika'ya, Uzak Doğu'ya yönelme veburadaki mimetik geleneği araştırma çabaları sırasında girdiğietkileşimlerin bir sonucu olarak görmek gerekir. Batı Tiyatrosu bu dışaaçılma ve "öteki"ni anlama, kavrama çabası sırasında kendini de"öteki'nin dünyasına açar. Oida yöntemi bu etkileşim sırasında doğudanbatıya yönelen bir sentez arayışıdır. Oida yöntemi erken füzyon çağınıngetirdiği ilginç bireşimlerden biridir. Geleneksel'in "Hüner" ve"Ustalık"ını Batı'nın aklı ve yöntemi ile bir araya getirme çabasıdır.Oyuncularımızın ve oyunculuk eğitmenlerimizin kılavuz kitaplarındanbiri olacağına inanıyorum.
Semih ÇELENK
Yoshi Oida'nın yöntemi, arayışın ve deneyselliğin kutsandığı bir çağdakendisini yetiştirme peşine düşen oyuncunun uğraklarından biri. Bukitap, kaynaklarından örneklerine Oida yöntemini açıklamanın yanındabir oyuncunun kendisini, kendi kültürünün özünden yenidenyaratmasının da öyküsünü anlatıyor.
Özlem BELKIS
Yoshi Oida ve oyunculuk yönteminin henüz bilinirliğinin az olduğunusöylemek yanlış olmaz. Oysa karşımızda duran, bizim coğrafyamızdakigibi Doğu ve Batının kesiştiği kültürlere esin kaynağı olabilecek sentezbir yöntem. Kenan Özsever'in Geleneksel Japon Tiyatrosu'ndan BatıyaAçılan Bir Kapı Yoshi Oida Oyunculuk Yöntemi adlı çalışmasını sadecebu düşünüldüğünde dahi çok kıymetli buluyorum. Ayrıca GelenekselJapon Tiyatrosu üzerine Türkiye'de yapılmış ilk detaylı çalışma olmasıda bu kitabı değerli kılan bir diğer özelliktir.
Son yıllarda oyunculuküzerine yaptıkları akademik çalışmalarını daha geniş kitlelere ulaştırmayıbaşaran yeni kuşak akademisyenlere bir yenisinin eklenmiş olmasıtiyatro ve oyunculuk sanatının gelişimine dair sevindiricidir.
Sibel ERDENK
Kenan Özsever'in "Geleneksel Japon Tiyatrosu'ndan Batıya Açılan BirKapı: Yoshi Oida Oyunculuk Yöntemi" çalışması, Oyunculuk Eğitimialanında bu kapıyı aralamaya çalışan oyuncularımız ve oyunculukeğitmenlerimiz için bir kılavuz niteliğinde.
Yoshi Oida yöntemini, Batı'nın salt akılcı çalışmaları sonrasındayaşadığı bir tükenmede Doğu'ya, Afrika'ya, Uzak Doğu'ya yönelme veburadaki mimetik geleneği araştırma çabaları sırasında girdiğietkileşimlerin bir sonucu olarak görmek gerekir. Batı Tiyatrosu bu dışaaçılma ve "öteki"ni anlama, kavrama çabası sırasında kendini de"öteki'nin dünyasına açar. Oida yöntemi bu etkileşim sırasında doğudanbatıya yönelen bir sentez arayışıdır. Oida yöntemi erken füzyon çağınıngetirdiği ilginç bireşimlerden biridir. Geleneksel'in "Hüner" ve"Ustalık"ını Batı'nın aklı ve yöntemi ile bir araya getirme çabasıdır.Oyuncularımızın ve oyunculuk eğitmenlerimizin kılavuz kitaplarındanbiri olacağına inanıyorum.
Semih ÇELENK
Yoshi Oida'nın yöntemi, arayışın ve deneyselliğin kutsandığı bir çağdakendisini yetiştirme peşine düşen oyuncunun uğraklarından biri. Bukitap, kaynaklarından örneklerine Oida yöntemini açıklamanın yanındabir oyuncunun kendisini, kendi kültürünün özünden yenidenyaratmasının da öyküsünü anlatıyor.
Özlem BELKIS
Yoshi Oida ve oyunculuk yönteminin henüz bilinirliğinin az olduğunusöylemek yanlış olmaz. Oysa karşımızda duran, bizim coğrafyamızdakigibi Doğu ve Batının kesiştiği kültürlere esin kaynağı olabilecek sentezbir yöntem. Kenan Özsever'in Geleneksel Japon Tiyatrosu'ndan BatıyaAçılan Bir Kapı Yoshi Oida Oyunculuk Yöntemi adlı çalışmasını sadecebu düşünüldüğünde dahi çok kıymetli buluyorum. Ayrıca GelenekselJapon Tiyatrosu üzerine Türkiye'de yapılmış ilk detaylı çalışma olmasıda bu kitabı değerli kılan bir diğer özelliktir.
Son yıllarda oyunculuküzerine yaptıkları akademik çalışmalarını daha geniş kitlelere ulaştırmayıbaşaran yeni kuşak akademisyenlere bir yenisinin eklenmiş olmasıtiyatro ve oyunculuk sanatının gelişimine dair sevindiricidir.
Sibel ERDENK
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 105,00 | 105,00 |
2 | 53,55 | 107,10 |
3 | 36,40 | 109,20 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 105,00 | 105,00 |
2 | 53,55 | 107,10 |
3 | 36,40 | 109,20 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 105,00 | 105,00 |
2 | 53,55 | 107,10 |
3 | 36,40 | 109,20 |