Yukio Mishima, yalnız Japon edebiyatında değil dünya edebiyatında da önemli bir yere sahiptir. Japon kültürünü kendine özgün olan dili ve kurduğu hikâyeleriyle Batı okuruyla arasına bir köprü kurmayı başarmıştır. Bu doyumsuz yazar yalnızca edebi türlerle de yetinmemiş, sinema, tiyatro, spor, müzik, oyunculuk gibi uğraşlarıyla da kimliğini beslemiş ve özellikle de 1950'lerden sonra isminden sıkça söz ettirmeyi başarmıştır. Elbette dünya görüşü, idealleri, ait olduğunu hissettiği için yazarlığıyla birleştirdiği buşido felsefesinin doğrultusunda eserlerini vermiş ve eylemlerini gerçekleştirmiştir.
Bu çalışmanın amacı üzerine her geçen gün yeni şeyler söylenen bir yazarı hakkıyla tanıtmaya çalışmaktır. Batılı pek çok yazarın düştüğü bir tuzak olarak düşündüğüm oryantalist bakış açısından ziyade Japon kültürünü, Japon dilini, Japon tarihini ve yazarın kendine yakın gördüğü buşido düşüncesini hakim olduğum kadarıyla ele almak için çabaladım. Umarım gelecekte Mishima'nın hem eserleri hem düşünceleri hem de eyleminin birbirinden bağımsız olmadığı aslında hepsinin iç içe geçmiş bir bütün olarak okunması gerektiği konusunda ortak bir görüş hakim olur. Aksi hâlde tek bağlamlı bakış açıları yazarı anlamak için her zaman eksik kalacaktır.
Yukio Mishima, yalnız Japon edebiyatında değil dünya edebiyatında da önemli bir yere sahiptir. Japon kültürünü kendine özgün olan dili ve kurduğu hikâyeleriyle Batı okuruyla arasına bir köprü kurmayı başarmıştır. Bu doyumsuz yazar yalnızca edebi türlerle de yetinmemiş, sinema, tiyatro, spor, müzik, oyunculuk gibi uğraşlarıyla da kimliğini beslemiş ve özellikle de 1950'lerden sonra isminden sıkça söz ettirmeyi başarmıştır. Elbette dünya görüşü, idealleri, ait olduğunu hissettiği için yazarlığıyla birleştirdiği buşido felsefesinin doğrultusunda eserlerini vermiş ve eylemlerini gerçekleştirmiştir.
Bu çalışmanın amacı üzerine her geçen gün yeni şeyler söylenen bir yazarı hakkıyla tanıtmaya çalışmaktır. Batılı pek çok yazarın düştüğü bir tuzak olarak düşündüğüm oryantalist bakış açısından ziyade Japon kültürünü, Japon dilini, Japon tarihini ve yazarın kendine yakın gördüğü buşido düşüncesini hakim olduğum kadarıyla ele almak için çabaladım. Umarım gelecekte Mishima'nın hem eserleri hem düşünceleri hem de eyleminin birbirinden bağımsız olmadığı aslında hepsinin iç içe geçmiş bir bütün olarak okunması gerektiği konusunda ortak bir görüş hakim olur. Aksi hâlde tek bağlamlı bakış açıları yazarı anlamak için her zaman eksik kalacaktır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 50,40 | 50,40 |
2 | 26,21 | 52,42 |
3 | 18,14 | 54,43 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 50,40 | 50,40 |
2 | 26,21 | 52,42 |
3 | 18,14 | 54,43 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 50,40 | 50,40 |
2 | 26,21 | 52,42 |
3 | 18,14 | 54,43 |