Zamandışı Sevişmek, Ankara'da yıllardır edebiyatın mutfağında çalışmış bir yazarın kaleminden çıkma bir ilk roman. Alaattin Topçu, bu romanında, yıllardır içinde yaşadığı edebiyat ortamını, deyim yerindeyse, vitrine taşımış. Tıpkı kamera arkası programlarında olduğu gibi...
Roman kahramanlarının arz-ı endam ettikleri bir açılış bölümüyle başlıyor roman. Her romanın bir başlangıcı vardır diye başlayan roman, her romanın bir sonu vardır diye bitiyor. Bu iki başlık arasında ise gerçekten ilginç tartışmalar, iğnelemeler, alaylar, derin felsefi söylemler ve daha birçok şey var okuru bekleyen...
Alaattin Topçu, Zamandışı Sevişmek'te, en azından roman tutkunlarına eğlenceli bir okuma serüveni vaat ediyor. Kahramanların renkli ve özgün dünyalarıyla romanda yer kapma yarışına giriştikleri açılış bölümü, sanki okuru adrese teslim ironik göndermelerle dolu eğlenceli bir serüvene buyur etmek için yazılmış...
Yazarın bile isteye bir sis bulutu gerisine çekildiği romanda, kendini romanın gerçek kahramanı ve başrol oyuncusu ilan eden Şair; ona ilk muhalefet bayrağı açan Yeliz Hanım; Yeliz Hanımın yanında yer alarak kadın dayanışmasının parlak timsali Müjgan Hanım; feminizmin baş belası konumundaki Hamdi Bey; Hamdi Beyin Lolita'sı; Şair'i herkesten çok seven Tülâl Hanım; sevişmeye her an her yerde hazır Derimontlu Hanımefendi; roman boyunca kendini tanıtmaya muhtaç, Şair'le bir sevişme sırasında yaşamını yitiren Ölü Kadın; geçmişteki ilişkilere tutunmaya çalışan Hediye Hanım; Hediye Hanımın Mektup Arkadaşı ve Bıçkın Serhat...
-İbrahim Berksoy-
Bütün roman kahramanları bir salonda, yuvarlak bir masa etrafında toplanmışlar romanı, dolayısıyla romandaki birlikteliklerini tartışıyorlardı, cümlesi ile başlayan Zamandışı Sevişmek, ele aldığı meselelerle siyasal türe de dahil edilebilirdi belki. Çünkü Alaattin Topçu, 80 öncesinde devrimci hareket içerisinde yer almış bir karakter etrafında 80 sonrasının zihinsel ve kültürel iklimini, her kuşaktan insanı saran cinsel tutkuları, hayat hikâyelerinin deşifre edilmesinden rahatsızlık duyarak yazarlarına isyan eden roman kahramanları üzerinden ele alıyor. İlginç bir metin kurmuş Topçu; inişli çıkışlı bir seyir izleyen anlatı kimi yerde çok başarılı, kimi yerde çok sıradan. Bu soruna metnin içeriği ile biçimi arasındaki ilişkinin uyumsuzluğu neden oluyor belki de. Bir diğer neden ise hayatın, yakın tarihin çok geniş bir kesitinin bir tek romanda ortaya konulmak istenmesi. Yine de iyi bir ilk roman Zamandışı Sevişmek.
-A. Ömer Türkeş-
Zamandışı Sevişmek, Ankara'da yıllardır edebiyatın mutfağında çalışmış bir yazarın kaleminden çıkma bir ilk roman. Alaattin Topçu, bu romanında, yıllardır içinde yaşadığı edebiyat ortamını, deyim yerindeyse, vitrine taşımış. Tıpkı kamera arkası programlarında olduğu gibi...
Roman kahramanlarının arz-ı endam ettikleri bir açılış bölümüyle başlıyor roman. Her romanın bir başlangıcı vardır diye başlayan roman, her romanın bir sonu vardır diye bitiyor. Bu iki başlık arasında ise gerçekten ilginç tartışmalar, iğnelemeler, alaylar, derin felsefi söylemler ve daha birçok şey var okuru bekleyen...
Alaattin Topçu, Zamandışı Sevişmek'te, en azından roman tutkunlarına eğlenceli bir okuma serüveni vaat ediyor. Kahramanların renkli ve özgün dünyalarıyla romanda yer kapma yarışına giriştikleri açılış bölümü, sanki okuru adrese teslim ironik göndermelerle dolu eğlenceli bir serüvene buyur etmek için yazılmış...
Yazarın bile isteye bir sis bulutu gerisine çekildiği romanda, kendini romanın gerçek kahramanı ve başrol oyuncusu ilan eden Şair; ona ilk muhalefet bayrağı açan Yeliz Hanım; Yeliz Hanımın yanında yer alarak kadın dayanışmasının parlak timsali Müjgan Hanım; feminizmin baş belası konumundaki Hamdi Bey; Hamdi Beyin Lolita'sı; Şair'i herkesten çok seven Tülâl Hanım; sevişmeye her an her yerde hazır Derimontlu Hanımefendi; roman boyunca kendini tanıtmaya muhtaç, Şair'le bir sevişme sırasında yaşamını yitiren Ölü Kadın; geçmişteki ilişkilere tutunmaya çalışan Hediye Hanım; Hediye Hanımın Mektup Arkadaşı ve Bıçkın Serhat...
-İbrahim Berksoy-
Bütün roman kahramanları bir salonda, yuvarlak bir masa etrafında toplanmışlar romanı, dolayısıyla romandaki birlikteliklerini tartışıyorlardı, cümlesi ile başlayan Zamandışı Sevişmek, ele aldığı meselelerle siyasal türe de dahil edilebilirdi belki. Çünkü Alaattin Topçu, 80 öncesinde devrimci hareket içerisinde yer almış bir karakter etrafında 80 sonrasının zihinsel ve kültürel iklimini, her kuşaktan insanı saran cinsel tutkuları, hayat hikâyelerinin deşifre edilmesinden rahatsızlık duyarak yazarlarına isyan eden roman kahramanları üzerinden ele alıyor. İlginç bir metin kurmuş Topçu; inişli çıkışlı bir seyir izleyen anlatı kimi yerde çok başarılı, kimi yerde çok sıradan. Bu soruna metnin içeriği ile biçimi arasındaki ilişkinin uyumsuzluğu neden oluyor belki de. Bir diğer neden ise hayatın, yakın tarihin çok geniş bir kesitinin bir tek romanda ortaya konulmak istenmesi. Yine de iyi bir ilk roman Zamandışı Sevişmek.
-A. Ömer Türkeş-
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 100,00 | 100,00 |
2 | 51,00 | 102,00 |
3 | 34,67 | 104,00 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 100,00 | 100,00 |
2 | 51,00 | 102,00 |
3 | 34,67 | 104,00 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 100,00 | 100,00 |
2 | 51,00 | 102,00 |
3 | 34,67 | 104,00 |